|
|
Mephisto | 2017, lut 19 22:41
|
|
|
|
|
| Mephisto | | |
|
2003, sie 9
Piekło | |
Rzadko zaglądam ostatnio na forum, ale widzę, że gracze jednak interesują się nadal rozwojem shardu. Jak wiadomo, rozwój jest raczej bardzo powolny ostatnimi czasy i Fris głównie skupiony jest na poprawkach błędów. Szczerze mówiąc to się czasami dziwię, że jest nadal takie zainteresowanie shardem. Pytanie, dlaczego? Czy dlatego, że jest to UO, czy z racji sentymentu, czy dlatego że macie tutaj chyba najbardziej frywolne PvP razem z RPG spośród obecnych shardów UO i w ogóle gier? Czy może po prostu lubicie grę na MW?
Jeśli chodzi o MW to jego największym atutem i zarazem klątwą jest Ultima. Jest to wyśmienicie zaprojektowana gra posiadająca super klimat, jednakże nie jest to produkt nasz. Pytacie o płacę dla skrypterów - nie jest to możliwe właśnie dlatego, bo Ultima nie jest nasza. Nie możemy zarabiać na pracy innych osób bez ich zgody. Dlatego też zarabianie na MW nie będzie możliwe i każdy GM tutaj jest dla samej zabawy a nie złotówek. Wszystkie pieniądze z dotacji idą na obsługę serwera i domeny.
Z drugiej strony Ultima narzuca straszne ograniczenia. Wiele rzeczy trzeba robić naokoło lub nie można czegoś po prostu zrobić. Myślałem nad tym sporo swego czasu i ostatecznie rozpocząłem projekt własnej gry od zera, gdzie ograniczać będzie mnie jedynie wyobraźnia i moc serwera. Tak powstał projekt Shedrock Crest, który tak naprawdę rozwijam od ponad 10 lat z przerwami. Pełną historię można przeczytać na stronie łącznie ze screenami z gry. Tutaj napiszę tylko, jaki jest stan gry na chwilę obecną. Gra działa oraz posiada obsługę podstawowych rzeczy jak chodzenie, pojemniki, podnoszenie i przeciąganie przedmiotów. Serwer bazuje w pełni na moim autorskim silniku skryptowym, którym można teraz robić wszystko. Generalnie SC to miało być MW II. Gra, która jest jak najbardziej zbliżona do realnego świata i w której można wszystko zrobić jak choćby prawdziwe ścinanie drzewa i sadzenie przez graczy. Takie rzeczy są możliwe do zrobienia w SC, trzeba tylko chęci i ludzi do dalszego rozwoju. Tutaj można znaleźć dalsze informacje o grze: http://shedrock.pl
Grafika może nie powala, ale ja zawsze kładłem nacisk na grywalność a nie super modele. Z doświadczenia wiem, że grafikę to się nawet obniża w MMO, aby gra płynniej chodziła. Gra się w końcu dla czegoś innego.
Chce Was spytać gracze, dlaczego gracie na MW? Czy macie po prostu sentyment do starej poczciwej Ultimy, czy może lubicie system na MW i chcielibyście zobaczyć grę, która by była zbliżona do tego samego sposobu rozrywki? |
|
Lucaveli | 2017, lut 19 23:01
|
|
|
|
|
| Brak postaci | |
|
2008, mar 3
Ostrołęka | |
Sentyment do ultimy jak i sposobu rozgrywki na MW, choć aktualnie trochę on kuleje.
Powodzenia w rozwijaniu własnej gry.
|
| Dzień dobry.
|
alacer | 2017, lut 20 00:20
|
|
|
|
|
| Orgast De'Forge | |
|
2006, paź 24
Budka telefo... | |
Meph - jesli to ma byc powazny projekt, to potraktuje swoja strone i siebie powaznie od poczatku: wywal wulgaryzmy. Mnie to nie rusza osobiscie, ale gdybym nie byl z naszego shardu a gdzies o Twoim projekcie uslyszal, taki jezyk by mnie conieco zniechecil, no chyba ze online oparte tylko na graczach MW CI wystarcza.
grafika mi sie nie podoba w Twoim projekcie ... nie chodzi o jakosc, poprostu wole ultime. w prostocie tkwi piekno w tym przypadku.
|
| Krocząc Mroczną Doliną Zła Się Nie Ulęknę
|
Puah | 2017, lut 20 07:11
|
|
|
|
|
| Postać ukryta | |
|
2005, lut 23
Łódz | |
gra na MW dostarcza dużo zabawy nie widzę możliwości żeby jakąkolwiek gra porwala mnie tak samo jak nasza przestarzała Ultimka, wystarczyło by kilka sensownych poprawek, przywrócić kilka rozwiązań ze starego MW a gracze sami odkryją na nowo zabawę z gry na shardzie huehe xD jest masa tematów na forum, część z nich wziąć pod lupę i będziesz jeszcze bardziej zaskoczony adminie jaka moc w sobie ma to dzieło.
|
| Masz staty jak herklues i jestes mega szybki, ale padasz jak komunizm i ogolnie jestes brzydki :/
|
Jimy | 2017, lut 20 07:23
|
|
|
|
|
| Postać ukryta | |
|
2014, sty 6 |
@Mephisto czy to nie idealny moment aby pozwolić innym gmom prowadzić ten shard? Mam wrażenie ze mw juz dawno masz gdzieś a jak się gmow pyta o zmiany to mówią ze Mephisto akceptuję, podgrywa zmiany.
SC dość ciekawy projekt może jedyny taki w Polsce ale ultima ma to coś, coś wyjątkowego gdzie zawsze wracamy. |
|
bud | 2017, lut 20 08:18
|
|
|
|
|
| Postać ukryta | |
|
2015, lis 15 |
Mephisto chapeau bas za ciekawy projekt.
Jednak ultimowe piksele są tak sentymentalne że nie wiem czy dam radę się przestawić. Wracałem kilka razy już na MW po krótszych czy dłuższych zmianach i zawsze mnie te piksele cieszą. Od jakiegoś czasu śledziłem stronkę i widzę że online powoli rośnie niekiedy sięgając nawet 30 osób. Jak już kolega wyżej napisał zobaczcie dotacje, do 2020 roku mamy opłacony server, co jest sukcesem. Odrobinę wspólnej pokory i szacunku w kontaktach gracz - gm, a wydaje mi się że online może znacznie podskoczyć. Mamy tyle ciekawych rozwiązań że zawsze wracam właśnie tutaj a nie do konkurencji. Jak i stało się tym razem .
pozdrawiam, |
|
dev | 2017, lut 20 09:58
|
|
|
|
|
| Tyriana | |
|
2007, cze 5 |
Ja wracam do MW przez samą grę. A MW wybrałem, bo fajnie się grało jak ktoś trzymał ten server w ryzach. Teraz to zgliszcza, które będą leżały do 2020.
|
| GROWIN KROL PK!
|
Hudy | 2017, lut 20 12:36
|
|
|
|
|
| Maiev Altavari | |
|
2006, lut 28
Piekło | |
Ultima... Gram w nią tak długo, że zacząłem w niej widzieć nawet niebo. Silnik MW który był tworzony przed laty miał potencjał. Pomysły które się przewalały były idealnym rozwiązaniem i szansą na rozwinięcie shardu.
@Mephisto skoro tworzysz własną gre dlaczego nie dasz poprowadzić shardu komuś komu zależy na rozwoju? Zostań jako chief ale daj prowadzić(decydować) komu innemu. Nigdy nie widziałem kodu który określa działanie serwera, ale wiem że znalazłby się jakiś chętny skrypter który pomógłby biednemu @Fris `owi który odwala kawał ciężkiej roboty. @Mephisto projekt który tworzysz jest w bardzo rozwiniętej wersji zaimplementowany w grze Black Desert.
Osobiscie grafika w UO jest na tyle prosta, że ją kocham. Ultima nie jest prostą grą... mechanika walki nie jest taka jak w innych "popularnych" grach, tu nie wystarczy posiadać broń i tarcze / luk / magie potrzeba jest też dużo cierpliwości, zaznajomienia, determinacji.
UO jak żadna inna gra dostarcza wielu emocji, niestety to przez nas samych(graczy) rezygnują GMi, zniechęcają się Admini.
Gram na mw od 2006 roku i miałem tylko kilka przerw spowodowane monotonnią bądź brakiem czasu. Teraz na nowo powróciłem do gry i zauważam rzeczy które dałyby "kopa" do dalszej gry problem polega na tym, że niema komu nad tym się pochylić, bo tak jak piszą proste jednostki sama poprawa łowcy palka nie wystarczy do zatrzymania graczy. System PVP jest do korekty ale system PVM powinien byc mocno urozmaicony, nawet zmianami mobków które można by było wprowadzać questami... Wszystko można tylko trzeba chcieć. | | | | | | | | | | | | |
| | | |
|