|
|
Rahego | 2025, cze 4 09:15 | 2025, cze 4 09:27
|
|
 |
|
| Rahego Nerth'Ell | |
|
2015, wrz 21
Piekło | |
@Mephisto - po powrocie na MW - zanim zaczałeś intensywną prace, wrzuciłeś na Discroda pytanie czy chcemy strefy non-PVP.
Uważam ze było to potrzebne. Komunikacja z graczami w jakiejś formie jest potrzebna - bo wspólnie tworzymy ten serwer. Bez ciebie nie byłoby tego serwera - ale bez graczy nie ma sensu zeby ten serwer był.
Myślę ze potrzebne jest:
- Robienie ankiet na temat wiekszych zmian i kierunku w którym serwer ma isc. Respektowanie wyniku ankiet. Moze wrzucanie tez w te ankiety propozycji graczy które sa trafne. - Pisanie co sie zmieniło i o ile. Co powinno jak działać itd. Po to że jesli nie dziala w ten sposob to mozna to zgłosić. - Kluczowe jest nanoszenie i aktualizacja strony i informacji na niej sie znajdujących - jesli ekipa potrzebuje z tym pomocy to warto nawet tylko do tej roli zrekrutować ekipanta. Jest to kluczowe bo ludzie czerpia wiedze z tego miejsca - jest to też wspierajace dla młodych. Mimo ze byłem powracajacym graczem po 10-letniej przerwie. Na początku siedziałem tyle samo na stronie, czytajać artykuły o tym jak coś zrobic - jak w grze. Moj kumpel który zaczął gre na MW nie majać nigdy styczności z UO w ogóle - również miał podobnie. - Serwer testowy dla graczy - bo bez testów nie ma weryfikacji i trafnej oceny. Ponad to ktoś kto gra dana klasa i widzi ze cos jest za mocne nie zgłosi tego z prostej przyczyny - nie chce uderzać w siebie. Takie rzeczy zglaszane sa dopiero jak dokuczaja nadmiernie innym. Majac serwer testow kazdy może sobie stworzyć jaka chce postac i potestować klase która niegra aby zrozumiec to jest nie tak - i mieć pomysly poparte argumentami - co powinno sie zmienic.
I na koniec - rozwój to proces. Proces prób i błędów. Jeśli wprowadziłeś coś co sie nie sprawdza a wrecz jest szkodliwe - to wycofując sie z tego bądź zmieniajać to - nie robisz nic złego. A wrecz przeciwnie. Zmiana zdania swiadczy o dojrzałości i rozumnym podejsciu do rzeczywistośći - która z kolei wymaga empirii i poznania do trafnej oceny. Nikt nie jest nieomylny - a trwanie w blędzie pokazuje tylko słabość, wątłe ego i najzwyczajniej prowadzi do dalszych szkód.
PS. Mozesz być genialnym programista i jednoczesnie nie trafiać z zmianami. Dużo proponowanych zmian przez graczy jest w moim odczuciu dużo bardziej w punkt i potrzebnych. I nie dlatego ze "oni" sa madrzejsi - tylko dla tego bo mają inny punkt widzenia jako gracze - i przez to mogą trafniej oceniać rzeczywistość z którą sie mierzą. |
|
Heca | 2025, cze 24 21:18
|
|
|
 |
|
| Ernest Mel'Vardo | |
|
2019, sie 21 |
MW przetrwało do dziś właśnie dzięki PvP. Dla rozluźnienia można pograć w The Setlers. PK nigdy nie psuło klimatu MW, jedynie co niszczyło serwer to nieuczciwość wielu GM. |
|
Mephisto | 2025, cze 25 15:17
|
|
|
 |
|
| Mephisto | | |
|
2003, sie 9
Piekło | |
PK to największy rak UO od zawsze. Kiedys jednak, był to po prostu mniejszy element gry. Totalnie niektórzy nie rozumieją istoty sprawy. Ja jednak widze co się dzieje na serwerze i działo 20 lat temu. Powiedziałem, że będę tępił PK i nagle zainteresowanie PvP zeszło do zera. No proszę, także nie interesuje was kompletnie PvP, chcecie po prostu PKowac innych jak są słabi. Zabic górnika w kopalni i zabrac mu stuff, ubić innego w gearze PVM na ettinach. No coz za wielki wyczyn PKowac ludzi z nienacka we 2-3 osoby w czasie, jak nie sa nawet gotowi na PvP. To nie MW przetrwało dzieki PvP, a jedynie PK przetrwało na MW bo wszystkich innych skutecznie zniechecaliscie do gry. Nic dziwnego, ze potem jak jeden czy drugi GM zaczął naduzywac swojej pozycji to wszyscy przestali grac, bo tylko zainteresowani PK zostali. Niestety taka jest historia MW, ze GMow uczciwych, których nie banowałem i kasowałem jest niewielu. No i to kwestia wlasnie tez tego, ze wszyscy chcieli PKowac i nawet z pozycji GMa wykorzystac to.
Tak czy inaczej ja mowie stop. Zmiany, które zrobilem przez ostatnie miesiace to tylko drobne regulacje. Jednak PK zostanie calkowicie wyeliminowane z MW. Jak ktos chce pograc PvP to moze nadal grac bez zmian. Totalnie nic nie zmienilo sie w strefach PvP. No ale tam musicie przyjsc przygotowani a nie PKowac i gnebic slabszych na koksie. Odnośnie ankiet to tak jak pisalem na discordzie. Moge zrobic ankiete czy chcecie nowa bitwę w lesie czy też jaki nowy content. Nie odnosnie fundamentalnych systemów MW.
MW to nie jest piaskownica dla pkerów. Ja chce, aby kazdy mogl tutaj sobie pograć. Nie bedzie zmuszania kazdego gracza do pk. Systemy budowane na MW nie sa tylko pod pvp. Jak ktos robi serwer pvp to robi pseudo crafting, latwy koks w 2 dni i mozecie sie bawic w pvp.
Na MW ma byc miejsce dla kazdego. Jak ktos nie chce grac PvP to nie bedzie do tego zmuszany. PvP tak samo nie powinno znacznie wplywac na PvM. Jak ktos chce pograc PvP to powinien to robic w strefie PvP. Poza strefa funkcjonuje srogi system mordercy i to nie zmieni sie. Ponadto myślę, że wejda dodatkowe zmiany dotyczace regulacji pk. Musicie znaleźć inny sposób na grę z innymi graczami niz zabijanie ich przy pierwszym spotkaniu. No a jak nie umiecie grac inaczej, to rzeczywiście MW nie jest serwerem dla was. Generalnie nic w tej kwestii nie zmieni się niezaleznie od okoliczności. | | | |
| | | |
|