|
|
Mephisto | 2025, cze 1 15:50 | 2025, cze 1 15:51
|
|
 |
|
| Mephisto | | |
|
2003, sie 9
Piekło | |
Mam wrażenie, iż niektórzy nierozumieją dokąd zmierzają zmiany na MW lub wydaje im się, iż przeszli grę i należy im się wszystko na tacy. Nic bardziej mylnego.
1. MW to nie jest serwer PvP.
Niestety wygląda na to, iż niektorym wydaje się, że MW to serwer PvP i tutaj mozna robić co sie chce bo oferuje atak na innego gracza bez blokady poza malas. Oczywiście, że nie. PvP to tylko dodatek do tego co oferuje MW, drobny dodatek. Zapraszam na MW każdego gracza. Graczy, którzy chcą pograć spokojnie, poodkrywać świat MW oraz umiejętności jak i tych co chcą pograć PvP. PvP możliwe jest w strefie PvP, tam gdzie każdy może pójść na PvP za obopólną zgodą i zmierzyć się. W tej strefie możecie robić co chcecie i nie ma żadnych konsekwencji. Są plany nawet, aby dodać mechanizmy nowe tylko pod PvP. Jednak to tylko w strefie. Jeśli chodzi o PK poza strefą, to nie istnieje coś takiego jak bezstresowe PK. Nie umiecie grać w przyjaznych stosunkach lub chociaż neutralnych z innymi graczami? No to będą srogie konsekwencje. Strażnik was zabije tu, tam pułapka wyskoczy, a na koniec strażnik wam zgrabi połowę przedmiotów ze zwłok. Podobnie, za atak na gracza poza strefą PvP straż w miastach będzie was ganiać kilka dni. Zaatakowanie kogoś na MW poza malas jest możliwe, ale są za to konsekwencje. Jak nie chcecie się z nimi zmierzyć, to może warto grać spokojnie. PK z mojej strony mogę powiedzieć, że zawsze było i będzie tępione. Nie bedziecie mieli łatwej gry, jak chcecie iść tą drogą. Morderca to nie jest jakas "inna frakcja", status mordercy wiąże się też z wieloma celowymi uniedogodnieniami. Status mordercy oznacza tylko, że lubisz PK i masz mieć ekstremalnie trudną grę. Ponadto nadmienie, że nie zamierzam informować PKerów o zmianach utrudniających im życie. Jak uznam, że gdzieś jest za łatwo, to przekonacie się o tym odkrywając na żywo.
2. Wipe
Nie będzie nigdy wipe na MW. Taka jest moja decyzja. Wipe na MW był raz w historii i tyle wystarczy. Nie jest potrzebny wipe, aby ożywić rozgrywkę lub zresetować pewne aspekty gry. Kwestia jest tylko w tym, czy gracze chcą podjąć nowe wyzwanie, czy raczej są totalnie rozleniwieni i myślą, że wszystko im sie należy w jeden dzień bo są najlepsi w ich mniemaniu.
3. Multi konta
Gra na wielu kontach nie jest zabroniona od dawna i nie będzie. Nie uważam już, aby to był problem. Wychodząc z założenia, że człowiek nadal ma dwie ręce. Jak ktoś chce poświęcić więcej czasu i grać więcej, to jego sprawa. Jednakże są pewne aspekty gry, które multi pomaga za bardzo i takie aspekty będą raczej rozwiązywane przez system. Nie zamierzam ganiać ludzi za to ze chcą grać na więcej niż jednym koncie. Jednakże, nie ma czegoś takiego jak bezstresowe okradanie lub bezstresowe pk, bo ktoś sobie lata na kilku kontach i będzie grabił trupa z drugiego konta. No to nie, jeśli złodziej zostanie przyłapany na kradzieży przez straż, to strażnik konfiskuje wszystko co ukradł oraz może zabrać coś więcej ze zwłok. Tak samo za PK, strażnik może zgrabić przedmioty ze zwłok. Strażnik grabi tylko i wyłącznie za dwa przewinienia - okradanie i PK.
4. Rzemiosła
Umiejętności rzemieślnicze w większości zostały zrewidowane dogłębnie oraz dostosowane do podobnego poziomu. Nie jest to poziom łatwy i zdecydowanie nie będzie już łatwiejszy. Wymaga wkładu, organizacji oraz czasu, aby wyćwiczyć się na max. Nie każdy musi mieć paroba ze wszystkimi umiejętnościami rzemieślniczymi. Nie kazdy musi też rzemiosło ćwiczyć. Wszystko można kupić, zapraszam do Mistas/Minoc. Myslę, że znajdzie sie kupiec co coś zaoferuje. Jak czegoś nie ma, zawsze można zostawić wiadomość na tablicy kupieckiej. Zamówienia zostały dostosowane oraz nie zawsze są łatwe, szczególnie te z 5-tego poziomu. Jednakże nagroda za wykonywanie zamówień jest odpowiednia. Niestety mało kto nadal odkrył, jaka. Generalnie jedyne co widze to rozleniwienie w tym aspekcie. Jednakże nie zamierzam wszystkiego dawać na tacy. Istnieją rzeczy, o których gracze nadal nie mają pojęcia. Jednak zostawiam to do odkrycia dla zainteresowanych.
5. Materiały
Jak wiadomo, ostatnimi czasy zostały dodane nowe materiały. Jak niektóre osoby słusznie zauważyły, to nie jest koniec. Te materiały to tylko początek, a pojawi się jeszcze jeden. Celem tego jest reset rzemieślniczy oraz materiałowy, aby każdy mógł zacząć na podobnym poziomie w tym aspekcie. Jak ktoś chce zacząć grę, to teraz jest idealny moment. Royal i mistyk po prostu zejdą niżej w herarchii do poziomu ówczesnego azura. Nie jest jednak powiedziane, że bedą bezużyteczne. Na przykład magiczny plecak nadal wymaga mistyku i nie zmieni to się. Reset materiałów to nie będzie częsty proces. Takie rzeczy robi się raz na rok lub dwa lata. Nie pojawią się na pewno żadne nowe materiały nie wcześniej niż za rok (realny). To jest właśnie sposób na lekki reset bez potrzeby czyszczenia ludziom ich postaci i tego co sobie wypracowali. Świat MW idzie jednak do przodu.
6. Silne stwory
Na MW jest wiele potworów do zabicia, w większości można je zabić solo. Istnieją silne moby, które również można zabić solo. Jednakże jest grupa potworów, które z założenia nie mają być mozliwe do zabicia solo. Ponadto, zostały już nawet wprowadzone pewne mechaniki utrudniające łatwe zabicie mobów lub poprzez bieganie wokół jak małpa. Wymagane jest od graczy coś więcej, mianowicie większa kooperacja. Możliwe, że tank bedzie potrzebował więcej heala, lub trzeba bedzie rozplanować większy DPS na koniec walki bo inaczej zostaniecie zmieceni. Myślę, że jest to ciekawy aspekt, aby gracze umieli lepiej współpracować i wypracowali sobie taktykę na walkę aniżeli stali jak kołki i czekali aż mob padnie po tym jak tank wybiega się wokół na małpim trybie. Pojawi się zapewne kilka zmian w tym aspekcie, aby dać większe możliwości współpracy jak ułatwienie heala lub może lepsze aggro. Jednakże taki jest kierunek, aby rozszerzyć taktykę i współpracę PvM.
Podsumowujac, wróciłem do czynnej pracy nad MW, aby zrobić ten shard jeszcze lepszym i przyjaznym graczom. Uważam, iż niewiele zmieniłem w swoim podejściu przez ostatnie lata, ale mam większą wiedzę i większe możliwosci. Mimo wszystko nie chcę wywracać totalnie gry na MW. Chcę wprowadzić kilka dodatkowych rozwiązań do tego co jest oraz rozszerzyć funkcjonalności. To nie ma być totalna rewolucja. Nic takiego nie nastąpi. Możliwe, że nie każdy jest świadom nadal w jakim kierunku MW podąża, to mam nadzieję, że wyjaśniłem wszystko w powyższych punktach.
Tak jak wspominałe wcześniej, na MW nie było łatwego grindu i tak pozostanie. Jest to pewien aspekt gry MMO, który uważam za prawidłowy. Nie wszystko ma być mozliwe to wyćwiczenia w dzień. Jenakże jak ktoś się dobrze zorganizuje i nie bedzie lenił, to nawet w tydzień może dużo zrobić. Wszystko zależy od chęci graczy oraz ich wyborów. To lubię na MW, że oferuje wybór. Nie wszędzie są sztywne blokady, ale wybory mają mieć swoje konsekwencje.
Jeśli chodzi o plany na przyszłość to:
1. W niedalekiej przyszłości pojawi się nowa możliwość wyzwań PvM 2. Dalszy rozwój materiałów 3. Możliwe nowe funkcjonalności w strefie dotyczące tylko PvP i strefy PvP
Jeśli macie swoje przemyślenia, możecie napisać je tutaj. |
|
Adi001100 | 2025, cze 1 18:21
|
|
|
 |
|
| Maalus Lillith | |
|
2010, maj 3
Rybnik | |
Kolejny dzien, kolejny post @Mephisto pt "musze PRowo odpowiedziec na sytuacje na serwerze, ignorujac graczy i robiac to, co chce". Czas chyba pisac wprost. Piszesz "nie chce totalnie wywracac gry i robic rewolucji" po czym wprowadzasz zmiany w cwiczeniu rzemiosla, ktore powoduja ze ludziom odechciewa sie wbijac rzemioslo. Wprowadzasz zmiany w gildiach rzemieslniczych, ktore wipe'uja umiejetnosci rzemieslnicze osob, ktore wbily te skille (po czym nazywasz to "naprawa"). Mowisz, ze nigdy nie bedzie wipe na MW - po czym wprowadzasz nowe rudy, usuwasz uzytecznosc starych. Wprowadzasz zmiane z inskrypcja, ludzie musza wywalic stare ksiegi zaklec, zeby uzyc nowych. Po czym nowe sa zwipeowane na rzecz jeszcze lepszych, a teraz okazuje sie ze bedzie kolejny material ponad to. Mowisz w pkt 1 ze MW to nie serwer PvP - gdy caly serwer opieral sie na PvP przez lata, gdy ciebie nie bylo - gdy robiles nad Shedrock Crest, gdy nie miales czasu na prace nad MW, PvP zawsze byl endgame'm do ktorego znaczna czesc graczy, ktora zostala na tym serwerze dazyla. Teraz wprost mowisz tym graczom - bede was udupial na kazdym kroku jak zobacze ze robicie PvP poza Yew. Mowisz o graczach, ktorzy mysla, ze "nalezy im sie wszystko w jeden dzien" dodajac kolejne zera do ceny zwojow gaina, dodajac kolejne set tysiecy rudy na cwiczenie platnerstwa i kowalstwa. Mowisz o lenistwie z punktu widzenia osoby, ktora nigdy przenigdy na tym serwerze nie grala i uczciwie nie wbijala tych rzemiosl. Nie rozumiesz co znaczy "jest wymagane 300 godzin aktywnej gry na wbicie platnerstwa" - wolisz po raz kolejny obrazic gracza i jego wysilek, samemu usuwajac ten wisilek poprzez wipe umiejetnosci, materialow. Wprowadzasz zmiany w detekcji speedhackow, ktore dotykaja 80% osob na serwerze, po czym twierdzisz ze wszyscy dookola cheatuja. Traktujesz osoby grajace uczciwie jako oszustow i oskarzasz je bez zadnych dowodow. Nie jestes nawet w stanie poswiecic 5 minut na wytestowanie tak podstawowej sprawy jak "gracz dostaje freeza jak jest zapis swiata i przebiegnie kilka krokow". Nie rozumiem tez czemu tak uparcie trzymasz sie koncepcji "nic wam nie powiem dowiedzcie sie sami". Jaki jest w tym sens? Jaki jest schowany w tym gameplay? Czy moze po prostu boisz sie krytyki ze strony graczy gdybys jasno powiedzial jakie zmiany wprowadzasz w mobkach i musza sie dowiedziec wtedy, gdy ida na hydre i padaja, bo dostala blokowanie bandazy, o ktorym nigdzie nikt nie wspomnial.
Powiem wprost. Robisz dokladna przeciwnosc tego, co napisales w tym poscie. Ludzi ocenia sie po czynach, nie po tym co mowia podczas konferencji prasowej. Online wrocilo pomimo ciebie, nie dzieki tobie. Zamiast dawac ludziom grac tak, jak grali, wprowadzasz po raz N'ty swoja wizje. Popelniasz typowy blad managerski - przychodzisz jako "nowy" do istniejacej, dobrze dzialajacej sytuacji, po czym czujesz, ze musisz wprowadzic swoje zmiany, zeby sie "wykazac" - przez co rozwalasz istniejacy wczesniej balans, gameplay i wysilek ktory gracze wsadzili w ta gre.
Czego nie robisz, to nie sluchasz graczy i tego, co jest potrzebne. Nie rozmawiasz z reprezentantami gildii na serwerze, nie rozmawiasz z nowymi graczami, robisz po swojemu. Jako admin / skrypter, twoja obecnosc powinna byc niezauwazalna poza pozytywnymi zmianami. A jednak z iloma osobami gadam, zawsze narzekaja na ciebie osobiscie.
|
| http://i.imgur.com/xN2Ud.gif
"Parafrazując klasyka "this aren't the druids you're looking for"(...)" - Thing
|
lens | 2025, cze 1 18:49 | 2025, cze 1 18:50
|
|
 |
|
| Brak postaci | |
|
2025, maj 28 |
Piszesz, ze MW to nie serwer PvP. To jedno zdanie pokazuje, jak bardzo nie rozumiesz, czym Ultima Online zawsze byla i czym MW bylo przez wiekszosc swojej historii. PvP to nie „ odatek”. To sedno tej gry. To jej serce. Po to sie trenuje postac, po to sie zdobywa materialy, po to sie gra zeby wejsc w interakcje z innymi graczami, takze w formie PvP. A Ty robisz wszystko, zeby te czesc gry zdeptac.
Nie wiadomo czemu uparles sie na krucjate przeciwko PvP. Ograniczasz, penalizujesz, uprzykrzasz. Nie dlatego, ze gracze chca, tylko dlatego, ze Ty tak chcesz. Nikt o to nie prosil. Nikt tego nie chcial. MW mialo swoja tozsamosc - zylo, funkcjonowalo i mialo spolecznosc, zanim wrociles i zaczales robic „ orzadki”.
Zmieniasz systemy, ktorych nikt nie prosil o zmiane. Rzemioslo – zresetowane, materialy - zdewalouwane, moby – po cichu zmodyfikowane. Gracze musza zgadywac, co znowu nie dziala, bo uznales, ze „nie powiesz, dowiedza sie sami”. To nie jest rozwoj, to sabotaz.
Mowisz, ze nie bedzie wipe’u - a kazda kolejna zmiana robisz mikro-wipe. Ksiegi, rudy - wszystko laduje w koszu. Ludzie traca miesiace progresu, bo Twoja wizja sie zmienila. I za kazdym razem mowisz, ze to dla dobra serwera. Tylko ze serwer to nie Ty – to gracze, ktorych systematycznie ignorujesz i obrazasz nie szanjac czasu ktory poswiecili na gre. Nie rozmawiasz z graczami, nie konsultujesz, nie sluchasz feedbacku. Wszystko "bo tak", bo Ty wiesz lepiej.
Najwiekszy problem? To nie balans. To nie trudnosc. To brak zaufania. Brak dialogu. Brak pokory. Twoja obecnosc powinna byc fundamentem, a jest ciezarem. Wrociles po latach i zachowujesz sie, jakbys musial wszystko poprawic – nawet to, co dzialalo.
Twoja piaskownica, Twoje zabawki? Owszem. Ale nie udawaj, ze to jest "dla dobra serwera", bo to juz malo kto kupuje. Rozwalasz cos, co dzialalo, bo musisz zostawic swoj slad, zeby poczuc sie potrzebny. Tylko nikt tego nie potrzebowal. Nie jestes tu od rewolucji, tylko od wspierania gry, ktora juz ma swoj styl, swoja tozsamosc, swoja historie.
Mozesz ignorowac graczy dalej, mozesz sobie wprowadzac zmiany, mozesz dalej mowic, ze to wszystko dla dobra MW. Ale nie zdziw sie, ze ludzie po prostu przestana grac. Bo nikt nie chce byc traktowany jak intruz czy osoba niechciana i olana w czyms co ma sie robic dla przyjemnosci. |
|
Mephisto | 2025, cze 1 19:31
|
|
|
 |
|
| Mephisto | | |
|
2003, sie 9
Piekło | |
To wasze aroganckie podejscie ukazuje, dlaczego nie lubie rozmawiac z niektorymi graczami. Wydaje się wam, że mozecie dyktować jakie będą zmiany na serwerze i akceptować je. Ja nie "wrociłem", ja tu ciągle byłem i jestem. Czy uwazasz Adi, ze serwer to utrzymywała i serwisowała wróżka Jadzia czy ktoś inny? Tak jak serwer założyłem 22 lat temu tak do tej pory istnieje w 95% mojego kodu i pracy. Ja dokładnie wiem jakie mechaniki są obecne i na ile mogę je doszlifować. To, że nie byłem aktywny kilka lat, nie znaczy, że mnie nie było. Nie uważam nawet, ze zrobiłem drastyczne zmiany, a jedynie porządek i balans. To, że dodałem nowe materiały i dałem wszystkim graczom nowy cel, to uważasz za błąd? No to nie mój problem, zauwazyłem, ze niektorzy rozleniwili sie i uwazali, ze jak juz nafarmili sie mistyku to są bogami. Rozumiem, że nie każdemu musi to pasować. Zauwazyłem, że niektorzy lubią po prostu jak jest łatwo. Odnośnie odkrywania to tak, na tym też gra polega. Aby można było coś odkryć samemu, a nie mam wam wszystko na talerzu dawać bo uważacie, ze jesteście tacy super i mam się spowiadać z każdej minimalnej zmiany. Ja natomiast sądzę, że jak ktoś uwaza iż UO to PvP to kompletnie nie rozumie MW. Czy widzieliscie choć jedną zmianę przez ostatnie 10 lat, która jakos gloryfikuje PvP lub nawet PK? Rozumiem, że jest to też ciekawy aspekt gry, ale nie jest to najistotniejszy z mojego punktu widzenia. Uważam, iż jest wiele innych ciekawych rozwiązań na MW przy których mozna sie bawić dobrze. Jak ktoś chce natomiast PvP, to ma do tego strefe PvP. |
|
lens | 2025, cze 1 19:52
|
|
|
 |
|
| Brak postaci | |
|
2025, maj 28 |
Rozumiem, ze to Ty jestes tworca serwera i wlozyles w niego ogrom pracy, za co wielu z nas ma szacunek. Ale sposob, w jaki sie wypowiadasz o graczach, ktorzy wyrazaja swoje zdanie, jest raniacy i odbierany jako protekcjonalny. Nie chodzi o to, ze gracze chca dyktowac warunki - ale maja prawo do opinii, zwlaszcza jesli cos realnie wplywa na ich sposob gry.
Nikt nie twierdzi, ze wszystko ma byc latwe, ale wzajemny szacunek i otwarty dialog sa podstawa kazdej spolecznosci - takze tej, ktora Ty stworzyles. |
|
Adi001100 | 2025, cze 1 19:53
|
|
|
 |
|
| Maalus Lillith | |
|
2010, maj 3
Rybnik | |
No i wlasnie pokazujesz swoje podejscie do graczy i do tego, ze uwazasz sie za krola / dyktatora ktory wie wszystko i ma innych graczy w dupie. Dokladnie wiesz jakie mechaniki sa obecne i na ile mozesz je doszlifowac - majac w dupie tych, co tu graja. Nazywasz posty arogancja - samemu wychodzac do graczy i nazywaniu ich cheaterami gdy raportuja ci bledy z detekcja. Nazywasz "leniem" osobe, ktora w 2 miesiace skoksala dwoch wojow, 8/8 i 9/9, z rzemiechami i przemyslami, jakiegos poczatkujacego lucznika i poczatkujacego maga. Nazywasz leniem osobe, ktora pomogla stworzyc mala grupke ludzi grajacych razem, gildie ktora pewnie za miesiac czy dwa bylaby solidna czescia MW czy to pod Yew, czy to na PvM. Nazywasz leniem osobe, ktora wlozyla w ta gre niedawno 300 godzin aktywnej gry.
Nazywasz mnie aroganckim - spojrz na swoj post, przeczytaj go na spokojnie i zastanow sie. Zastanow sie, czemu az tyle graczy jest przeciwko twoim zmianom. Dlaczego tyle osob jest przeciwko twoim zmianom. Bo jednak jest taka zasada, ze jak jest milion mozliwych wytlumaczen, to najprostsza jest poprawna. A najprostsza brzmi "bo te zmiany sa do bani i robia rewolucje na serwerze, ktory bardzo dlugo operowal bez glownego admina".
|
| http://i.imgur.com/xN2Ud.gif
"Parafrazując klasyka "this aren't the druids you're looking for"(...)" - Thing
|
Maleficus | 2025, cze 2 11:06
|
|
|
 |
|
| Vindicta de Vries | |
|
2017, mar 28 |
Tak mało wypowiedzi pod tym postem, jakże ważnym, pokazuje jak bardzo gracze są już bezsilni i jak często odbijali się od ściany wyrażając swoje opinie. Pisanie tutaj czegokolwiek niczego nie zmieni, bo nikt nigdy nie zmienił decyzji dowodzącego shardem. To wszystko tutaj to tylko i wyłącznie czcze gadanie, wylewanie swojego jadu i ulżenie sobie.
Mam wrażenie, że Mephisto za bardzo wczuł się w wybory prezydenckie i popłynął razem z kandydatami. Piękny post, aby "hołota" uspokoiła się i zaczęła się kłócić pomiędzy sobą, a Ty po prostu dalej będziesz robił swoje.
Apeluję do wszystkich graczy o nie rozmawianiu o zmianach, o dalszym kierunku serwera, o wszystkim co tu się dzieje. To nic nie zmieni, a tylko podsyca i podnieca włodarza. Bawcie się prawdziwym życiem, tutaj bądźcie przy okazji, bo lepiej już nie będzie. Pozdrawiam |
|
Gogins | 2025, cze 2 18:57
|
|
|
 |
|
| Postać ukryta | |
|
2025, lut 2
Polska | |
sedno. nie ma co kopać się z koniem. Jak bardzo zaczną przeszkadzać zmiany, to zmienię serwer / rozrywkę i chęć spędzania wolnego czasu na inną | | | | | | | | | | |
| | | |
|