|
elenil | 2025, lip 3 20:17 | 2025, lip 3 20:34
|
|
 |
|
| Postać ukryta | |
|
2025, maj 18 |
Jako że idziemy w PvM w kierunku gry drużynowej, czyli klasyczne role tanka, dpsa i supporta/healera, chciałbym zaproponować zmiany, które zaadresują dwa główne, moim zdaniem, problemy. Obecnie tank ma kłopot ze zbudowaniem, a potem trzymaniem aggro. Nabijanie trwa stosunkowo długo, a nawet przy 4 poziomie wciąż jest szansa, że mob się przerzuci. Jest to całkowite RNG, nie jest w żaden sposób zależne od umiejętności gracza. Ponadto wojownik może bić tylko jednego moba na raz, a więc budować aggro tylko na jednym przeciwniku. Jest sporo silnych mobów, które sobie przywołują słabsze mobki do pomocy. Obecnie wojownik musiałby każdego z nich bić kilka-kilkanaście sekund, żeby zbudować aggro, a potem i tak mieć 10% szansy je stracić. Drugi problem jest taki, że gdy silny mob się przerzuci, to maga albo łucznika składa na 2 strzały. Obecnie te klasy nie mają żadnego narzędzia, które uratuje ich w PvM w sytuacji kryzysowej. Tank też nie jest w stanie ich uratować, bo nie ma żadnej solidnej opcji na przejęcie aggro z powrotem. W związku z powyższym proponuję 3 zmiany, po jednej dla każdej klasy:
- Dla wojownika proponuję dać wrodzony bonus do budowania aggro. Niech generuje go naturalnie więcej niż inne klasy. W zestawie do tego dodać mu wrodzoną umiejętność okrzyku, który ściąga na siebie uwagę wszystkich mobów w pobliżu (klasyczny taunt, chociażby przez emotkę *wrzeszczy*). Niech ma cooldown dajmy na to 20s, a jego efektywność niech będzie zależna od umiejętności walki i taktyki.
- Dla maga proponuję dodać czar działający analogicznie jak lustro, ale tylko na obrażenia fizyczne i tylko w PvM. Tzn. niech to będzie jednorazowa bariera, która chroni przed jednym trafieniem od przeciwnika, niwelując całkowicie obrażenia. Da to szansę magowi na ucieczkę, a wojownikowi na odzyskanie aggro.
- Dla łucznika proponuję dodać wbudowaną szansę na uniknięcie ciosu (tylko w PvM), zależną od umiejętności walki, taktyki i zręczności (max szansa przy 100 dexa). Szansa powinna drastycznie maleć z każdym kolejnym ciosem, tzn. na uniknięcie pierwszego ciosu 100%, kolejnego już tylko 33%, potem 10% i w końcu 0%. Maksymalna szansa powinna się odbudowywać po 10-15s od otrzymania ostatniego ciosu. W ten sposób łucznik nie będzie w stanie potankować ciosów, ale podobnie jak mag będzie miał szansę zareagować i uciec.
Zapraszam do dyskusji. | |
| |