| Ogólne:
Stosowana jest tylko gdy używamy tarczy. Zwiększa jej obronę jak i mamy szanse na redukcje obrażeń zależna od naszej wartości ów umiejętności i umiejętności walki wroga.
| Parowanie ciosów:
Parowanie ciosów jest istotną częścią obrony oraz dodatkowej redukcji obrażeń. Możliwość parowania ciosów generalnie ma tylko osoba z tarczą. Wyjątkiem jest Kensai i Barbarzyńca, którzy mogą parować ciosy od 80% umiejętności używając broni dwuręcznej. Trzeba jednak mieć na uwadze, iż parowanie z tarczą czy przez Kensaia wymaga nadal posiadania umijętności Obrony. Wyróznia się trzy czynniki składające się na obronę. 1. Bazowa szansa na parowanie: zależy od posiadanej tarczy oraz jest widoczna teraz w opisie przedmiotu. W przypadku Kensaia/Barbarzyńcy jest to 8%. 2. Szansa na parowanie: Na realną szansę na sparowanie ataku wchodzą jeszcze dwa czynniki: - różnica pomiędzy umiejętnością Obrony broniącego i umięjętnością ataku atakującego w wysokości 40%. Jeśli mamy obronę na poziomie 110% a wróg ma umiejętność walki na poziomie 100%, to nasza szansa na parowanie ataku rośnie o 4%. Tak samo działa w druga stronę, jeśli mamy mniej obrony od ataku wroga. - róznica pomiędzy umiejętnościami taktycznymi broniącego się oraz wroga w wysokości 80%. Jeśli nasza taktyka jest większa o 10% od wroga, to mamy 8% dodatkowo szansy na sparowanie ataku. 3. Redukcja obrażeń sparowanego ciosu: Jeśli cios zostanie sparowany, to ostatecznie obrażenia (już po redukcji AR) moga zostać na nowo zmniejszone o dodatkowe 25% - 50%. Wysokość jest zależnia tylko i wyłacznie od umiejętności obrony powyżej 100%. Podsumowujac, parowanie ciosów jest dla wojownika ważne i skłąda się na to rodzaj tarczy, umiejętność Obrony oraz umiejętność Taktyki (oczywiście w przypadku jak taktyka jest zastąpiona np. Gorliwośćią to ta Gorliwość jest brana pod uwagę). Ponadto możliwe do uzyskania są dodatkowe modyfikatory szansy na parowanie tak jak w przypadku Paladyna i wyrzutów sumeinia, ale nie tylko.
| | Nauka umiejętności:
Umiejętność rośnie tylko gdy mamy założoną tarczę i rośnie podczas gdy wróg w nas trafia, nie gdy my trafiamy w niego. Na wysokość wzrostu umiejętności mają wpływ: a) częstość zadawanych ciosów przez wroga. b) poziom najedzenia, im bardziej optymalnie tym lepiej. c) blokada anty-sparingowa. Należy pamiętać, że coś takiego istnieje. Jest to bardzo ważne, ponieważ może wydawać się, że umiejętność nie rośnie lub wolno rośnie, a tak naprawdę już nauczyliśmy się wszystkiego od konkretnego potworka. Każdy potwór ma spersonalizowany licznik dla każdej postaci. System został tak zaprojektowany, żeby każdy mógł dostać jak najwięcej wzrostu umiejętności jak gra normalnie. Wzięte pod uwagę zostały również potwory leczące się (wtedy licznik regeneruje się o jakaś ilość przy uzdrawianiu, ale nie w nieskończoność). Główny cel tego systemu to zablokowanie możliwości łatwej nauki umiejętności na jednym potworku w miejscu (czyli sparing), gdzie gracz mógłby specjalnie przeciągać walkę by łatwo dostawać wzrost. To nie przejdzie - trzeba o tym pamiętać!
Umiejętności uczy Garbarz, Kowal, Płatnerz, Zaopatrzeniowiec, Zbrojmistrz.
| | Powiązania: | - Walka Mieczami - Walka Obuchami - Walka Szpadami - Walka Pieściami - Walka Toporami
| Tarcze:
|
okrągła tarcza
|
|
Wymagana siła: 20 Może być wyjątkowej jakości.
Materiały : 12 sztab
|
| |
|
puklerz
|
|
Wymagana siła: 10 Może być wyjątkowej jakości.
Materiały : 10 sztab
|
| |
|
trójkątna tarcza
|
|
Wymagana siła: 30 Może być wyjątkowej jakości.
Materiały : 16 sztab
|
| |
|
pawęż
|
|
Wymagana siła: 50 Może być wyjątkowej jakości.
Materiały : 18 sztab
|
| |
|
tarcza
|
|
Wymagana siła: 10 Może być wyjątkowej jakości.
Materiały : 9 kłód
|
| |
|
metalowa tarcza
|
|
Wymagana siła: 10 Może być wyjątkowej jakości.
Materiały : 14 sztab
|
| | | | | | |
| |
|
|
| | Artykuł został napisany przez Mephisto dnia 2006, sie 28 19:01 (19 lat, 3 miesiące temu) Artykuł był modyfikowany przez Mephisto dnia 2025, wrz 12 13:14 (4 dni, 16 godzin temu) | | | | | |
| |