| Ogólne:
Szansa na trafienie zależy od naszej i wroga - umiejętności walki, zręczności. Obrażenia jakie zadamy, są uzależnione od rękawic jakie mamy założone i ich zużycia, naszej wiedzy o anatomii, umiejętności taktyki, siły, głodu i oczywiście pancerza wroga. Za szanse na krytyczne uderzenie odpowiada taktyka, nasza jak i wroga.
Umiejętności uczy Alchemik, Architekt, Karczmarz, Kartograf, Mag, Skryba, Szkutnik, Zielarz.
| | Nauka umiejętności:
Na wysokość wzrostu umiejętności mają wpływ: a) częstość zadawanych ciosów oraz wielkość obrażeń. Im częściej i mocniej tym szybszy wzrost. Najlepsze w takim razie są szybkie i mocne bronie do ćwiczeń. b) poziom najedzenia, im bardziej optymalnie tym lepiej. c) wykonywanie kombinacji przy użyciu specjalnych ataków d) blokada anty-sparingowa. Należy pamiętać, że coś takiego istnieje. Jest to bardzo ważne, ponieważ może wydawać się, że umiejętność nie rośnie lub wolno rośnie, a tak naprawdę już nauczyliśmy się wszystkiego od konkretnego potworka. Każdy potwór ma spersonalizowany licznik dla każdej postaci. System został tak zaprojektowany, żeby każdy mógł dostać jak najwięcej wzrostu umiejętności jak gra normalnie. Wzięte pod uwagę zostały również potwory leczące się (wtedy licznik regeneruje się o jakaś ilość przy uzdrawianiu, ale nie w nieskończoność). Główny cel tego systemu to zablokowanie możliwości łatwej nauki umiejętności na jednym potworku w miejscu (czyli sparing), gdzie gracz mógłby specjalnie przeciągać walkę by łatwo dostawać wzrost. To nie przejdzie - trzeba o tym pamiętać!
| Specjalne ataki i kombinacje:
Specjalne ataki oraz kombinacje można zobaczyć używając komendy .atak. Dostępne ataki i kombinacje są dla typu broni, jaki obecnie używamy. Każdy typ broni łącznie z pięściami oraz łukami posiada swoje 4 specjalne ataki oraz 3 podstawowe kombinacje. Domyślnie, każda postać będzie używać auto-ataku podczas walki. Tryb auto-ataku zostanie automatycznie wyłączony na 60s po użyciu specjalnego ataku. Jeśli ktoś wybierze walkę używając specjalnych ataków to generalnie postać nie będzie już atakować automatycznie dopóki nie minie minuta bez używania specjalnych ataków. Ataki można używać wykonując komendę .atak 1-4. Myślę, że każdy wie co to znaczy - najlepiej użyć do tego makr i można zacząć się bawić. Skuteczność każdego z ataków specjalnych jak i skuteczność każdej kombinacji zależy od dwóch czynników. Pierwszy to umiejętność walki, która jest obecne używana oraz duże znaczenie ma bazowa wartość powyżej 100% do 105%. Drugi czynnik to bazowa inteligencja wojownika. Każdy bonus jest liniowo zależny od inteligencji osiągając 100% w przypadku wartości 35. Posiadanie inteligencji powyżej 35 nie wpływa już na większą siłę ataku, ale wartość 35 zapewnia maksymalną skuteczność ciosu.
| | Powiązania: | - Anatomia - Taktyka - Płatnerstwo
| Bronie:
|
skórzane rękawiczki
|
|
Wymagana siła: 10 Może być wyjątkowej jakości
Materiały : 3 skóry
|
| |
|
utwardzane rękawiczki
|
|
Wymagana siła: 20 Może być wyjątkowej jakości
Materiały : kocioł z olejem 5 skór
|
| |
|
pierścieniowe rękawice
|
|
Wymagana siła: 25 Może być wyjątkowej jakości.
Materiały : 10 sztab
|
| |
|
płytowe rekawice
|
|
Wymagana siła: 50 Może być wyjątkowej jakości.
Materiały : 12 sztab
|
| |
|
kościane rekawice
|
|
Wymagana siła: 40 Może być wyjątkowej jakości
Materiały : kocioł z olejem 2 kości 6 skór
|
| |
|
tekagi
|
|
Wymagana siła: 40 Może być wyjątkowej jakości Nadaje się dla maga
Materiały : 6 sztab
|
| |
|
kosciane rekawice z demona
|
|
Wymagana siła: 40
|
| |
|
kosciane rekawice z balrona
|
|
Wymagana siła: 45
|
| |
|
szpony
|
|
Wymagana siła: 40 Może być wyjątkowej jakości Nadaje się dla maga
Materiały : 4 sztaby
|
| | | | | | | | | |
| |
|
|
| | Artykuł został napisany przez Mephisto dnia 2006, sie 28 19:01 (19 lat, 3 miesiące temu) Artykuł był modyfikowany przez Mephisto dnia 2025, sie 16 12:36 (7 dni, 23 godzin temu) | | | | | |
| |