| Ogólne:
Ukryć można się na czas zależnie od umiejętności, od minuty do 10 minut. Jeśli wróg nas juz zobaczy, to możemy się schować jedynie po odpowiednim oddaleniu się od niego. Zależnie od umiejętności ukrywania, może to być nawet do 10 kratek zanim będzie można się skryć. Do podtrzymania ukrycia zużywana jest wytrzymałość (stamina) lub czasami mana. od 3 do 6 pkt zależnie od umiejętności ukrywania. Jeśli zabraknie staminy, ukrywanie zostanie przerwane. Jednakże, jeśli osoba posiada zakradanie to szansa na zużycie staminy/many może spaść nawet do 10%.
Wzrost umiejętności następuje tylko w przypadku zagrożenia lub jesli jeszcze mamy poniżej 50%. Zagrożenie rozumiane jest jako wrogi potwór (nie ten sam ciągle). Wzrost umiejętności nastepuje tylko w tych dwóch przypadkach. Jednakże, jeśli uda nam się ukryć w taki sposób to wzrost umiejętności nastepuje okresowo dopóki nie zostaniemy odkryci.
Umiejętności uczy Złodziej.
| Ograniczenia:
Z tarczą w ręce lub płytową zbroją możliwe ukrycie jest od 95% umiejętności i 55 zręczności.
Na wierzchowcach tylko jednego rodzaju można chować się - widmowe. W tym przypadku trzeba posiadać 50% umiejętności i 30 zręczności.
Odległość na jaką trzeba się oddalić od wrogów w celu ukrycia zależy od umiejętnośći ukrywania (do 10 kratek) oraz od bazowej umiejętności ukrywania powyżej 100. Bazowa umiejętność na poziomie 105% zmniejsza wymagany zasięg o 2 kratki. Na wierzchowcu od 6 do 18 kratek. Na piechotę od 3 do 15 kratek. Jeśli jest to poteżny stwór posiadający specjalną wizję, to nawet ukrywanie w miejscu bez pola widzenia nie pomoże. W przyciwnym wypadku pole widzenia jest również brane pod uwagę.
| | Powiązania: | - Wykrywanie - Zakradanie
| Artykuł został napisany przez Mephisto dnia 2006, sie 28 19:01 (19 lat, 3 miesiące temu) Artykuł był modyfikowany przez Mephisto dnia 2025, sie 3 20:05 (20 dni, 15 godzin temu) | | | |
| |