- Dodane: Rolnik może teraz oswajać hodowlane zwierzaki używajac umiejętności rolnictwa (kryształ przy umiejętności) - Zmienione: Wyswietlany procent żywotności uwzględnia teraz jakość przedmiotu i jest w stosunku do domyślnej zywotnosci danego przedmiotu. - Zmienione: Zywotność wytwarzanych ubrań przez krawca może wzrosność nawet do 225% i zależy teraz od umiejętności krawiectwa w szczególności od bazowej wartości powyżej 100. - Dodane: nowy zwierz: knur - do rozmnażania ze świnią. (locha + dzik).
2025-11-17
Aktualizowane: 2025-11-17 18:20:22, Mephisto
- Dodane: Możliwość naładowania przedmiotów magicznych przy użyciu magicznej esencji, jednak potrzeba 5x więcej niż kryształów. Potrzebna jest nadal kula stabilizacji. - Zmienione: Strażnicy skarbów mogą pojawić się nieco bardziej wiekowi, zależnie od poziomu skarbu/skrzyni. - Zmienione: Wszystkie wiekowe potwory będą posiadać więcej pkt życia zależnie od wieku. może to być nawet do 300%, zależnie jeszcze jaki potwór. - Zmienione: Za wykopanie skarbu oraz zabicie jego strażników można dostać punkty zasług nawet za pierwszy poziom skrzyni. Jednakże nie można wykopać skrzyni częściej niz raz na godzinę w tej samej lokacji. - Zmienione: Możliwość użycia .grab na skrzyniach skarbu, skrzyniach w locach lub skrzyni kamienia mocy. Zbierze wszystko jak ze zwłok uwzględniając .grab ignoruj. - Zmienione: Zasługi za wiekowe potwory są również większe, nawet do 200% za 20 letnie.
2025-11-10
Aktualizowane: 2025-11-10 21:27:05, Mephisto
- Zmienione: Leczenie badażami/ziołami zostało zoptymalizowane, jednak bez zmian w logice działania. Komenda .lecz przyjmuje teraz dwa parametry, "oswojone" lub "cel". Bandaże lub zioła lecznicze są dobierane automatycznie zależnie od postaci. Wyjątkiem jest bezpośrednie uzycie konkretnych bandaży/zioł - wtedy zostaną one użyte. Zaleca się używanie komendy .lecz do leczenia siebie. - Zmienione: Nazwa zioła potrzebnego do wskrzeszania zwierzaków na pokrzywę. - Zmienione: Loot potworów został mocniej uzależniony od ich wieku. Dotyczy to złota, ilości składników jak i ilości magików. - - Zmienione: BM może użyc laski z ostrzem oraz podwojnych ostrzy. Możliwość użycia od 240%
2025-10-30
Aktualizowane: 2025-10-30 19:37:07, Mephisto
- Zmienione: Wszystkie mapy kartograficzne zostały zrewidowane i ujednolicone. Współczynnik proporcji jest na kazdej mapie taki sam. Wszystkie mapy wskazują opisany cel w całości. Skala jest w większości podobna. Wyjątkami są niektóre mapy dróg, które nie zmieściły wymaganego obszaru w standardowej skali. - Zmienione: Wszystkie mapy dróg mają teraz pinezki wskazujące na opisaną drogę. - Nowość: Możliwość nakreślenia mapy powrotnej. Dotyczy map dróg. Nazwa jest odwrócona, a pinezki wskazują drogę odwrotną. Wystarczy zaznaczyć ptaszka w gumpie kartografii. - Nowość: Możliwość pływania łódką wg. dowolnej mapy znajdującej się w plecaku oraz posiadającej pinezki. Wystarczy powiedzieć do sternika zdanie z "mapa". Następnie wybrać mapę lub kilka i sternik będzie podążał pinezkami po każdej mapie z dużą dokładnością. Warunkiem jednak jest, aby być niedaleko pierwszego punktu. Ponadto do wyboru są maksymalnie 20 map znalezionych w plecaku. Mapy dróg między wyspami zazwyczaj zaczynają się w porcie.
2025-10-27
Aktualizowane: 2025-10-27 16:31:07, Mephisto
- Nowość: Nowa bitwa - głęboki las Heartwood
2025-10-24
Aktualizowane: 2025-10-24 19:36:36, Mephisto
- Nowość: Nowe mapy dostępne dla kartografa - więcej w dziale Kartografii. - Nowość: Przedmiot luneta zyskał nowe funkcje - więcej w dziale Kartografii. - Zmienione: Mapy skarbów zostały zregionalizowane względem poziomu. Nie trzeba mieć obawy, iż mapa gnoma pokieruje nas na skarb znajdujący się daleko na południe. Skarby niższego poziomu znajdują się w okolicy Brytanii zaś wyższego - daleko na południe.
2025-10-19
Aktualizowane: 2025-10-19 19:44:58, Mephisto
- Nowość: Instalator MW zawierający wszystkie potrzebne pliki. Wymagane jest, aby każdy zainstalował sobie pliki przez instsalator i korzystał z ClassicUO zawartego w instalatroze dla poprawnej gry. - Nowość: Dodana nowa bitwa: Leże Księcia Wampirów
2025-10-15
Aktualizowane: 2025-10-15 18:33:29, Mephisto
- Dodane: Dwie nowe receptury dla krawca - na kosciany helm zniwiarza oraz czapke zniwiarza. Oba nakrycia glowy są takie same jak kaptur. Na obydwa trzeba zdobyć recepturę w podobny sposób. Przypominam również, że smoczy hełm nie jest częścią zestawu. - Zmienione: Nekromanta/Druid/Wampir - mogą czarować mając założoną togę klasową również. - Zmienione: Mistrzowie gildii postanowili, iż osoby posiadające 5 poziom nie będą tracić reputacji za brak odwiedzin.
2025-10-14
Aktualizowane: 2025-10-14 21:23:48, Mephisto
- Dodane: Ziola lecznicze - leśna wersja ziól, którymi leczyć może się barbarzyńca oraz kensai zamiast bandaży. Zioła są zużywane, ale barbarzynca oraz kensai może zrywać je z każdego krzaka mandragory, zenszenia lub krawego mchu. - Dodane: Możliwość wykonania zbroi kościanej demona przez krawca. Należy jednak poznac tajniki dostepne u Arcy Maga gildii rzemieślniczej. - Zmienione: Zbroja kosciana zwykła oraz kościana demona możliwa jest do wykonania niezwykłej jakości. Jednakże poziom cieżkości został zwiększony i możliwe jest do założenia przez maga tylko w przypadku wersji bojowej. Nie jest jednak lepsza od zbroi kryształowej. Zbroja kościana oraz kosciana demona jest możliwa do założenia przez barbarzyńcę oraz kensaia. - Zmienione: Barbarzynca: Szał bitewny jest możliwy od uzycia od 20% umiejętności. - Zmienione: Mikstura napełniająca napełni wszystkie eliksiry wewnątrz po wskazaniu pojemnika. - Zmienione: Czas picia mikstur został znormalizowany dla kensaia. - Zmienione: Zaktualizowane działanie eliksirów barbarzyńcy oraz opisane w odpowiednim dziale
2025-10-05
Aktualizowane: 2025-10-05 20:07:29, Mephisto
- - Zmienione: Gotowanie: Dodane zostały trzy nowe poziomy jedzenia. Jakość jedzenia jest teraz najwyższa w przypadku posiadania 105% bazowej umiejętności wraz z najlepszym magikiem. Jakość między poziomami (np 5.5) jest również oznaczona plusem na końcu nazwy, np "wysoka+". - - Dodane: Możliwość ustawienia oddzielnego pojemnika do wycinania przedmiotów ze zwłok - ".grab tnij do" / ".grab tnij do usun". Domyślnie jest to pojemnik ".grab do". Ponadto, podczas grabienia normalnego lub wycinanych przedmiotów zostaną one umieszczone w pierwszym wolnym pojemniku znajdującym się w danym plecaku ustawionym jako do grabienia. Każdy plecak ma maksymalną ilość 149 przedmiotów, jednak można włożyć kilka plecaków jak zbieramy drobne przedmioty - wtedy zostaną one automatycznie rozlokowane po plecakach w kolejności. - - Dodane: Możliwość napełnienia krwi z kałuży krwi do fiolki (2x na pustą fiolkę) - - Dodane: Narzędzia unieruchomione będą od teraz również psuć się. Mowa tutaj o kotle, garnku lub sekretarzyku. Ostatecznie mogą rozpaść się.