| Podziękowanie:
Autorką projektu gotowania, w tym wszystkich ciekawych potraw jakie gracze mogą gotować i składników z jakich można je robić jest: Nina (Wesoła Grabarka).
| | Ogólne:
Gotować możemy wiele rzeczy, od żeber, ryb, różnego rodzaju ciast do potraw o dziwacznych nazwach i składzie. Wszystkie przepisy są w książkach kucharskich, które można zakupić u kucharza. Książek jest siedem, dzielą się one na: Półprodukty, Pieczywo i Ciasta, Dania Mięsne, Dania różne, Dania z Ryb, Soki i sałatki oraz Dania dla odważnych. Te ostatnie wymagają od nas wysokiej znajomości sztuki kulinarnej oraz niestandardowych składników. W zależności od składu, potrawy bogate są w rożne składniki odżywcze. Oczywista rzeczą jest ze potrawy z mięsa będą zawierać więcej białka niż potrawy z owoców i warzyw, te zaś zawierają najwięcej witamin. Z kolei "moc" węglowodanów maja różne słodkości.
Czasami potrzebna jest patelnia, wałek lub drewniana miska. Wszystko zależy od sposobu przygotowania potrawy. Metody oraz składniki jakich użyjemy widnieją na liście w książce kucharskiej. Metoda oznaczona jest kolorem w nazwie potrawy i wymaga od nas specyficznych dla siebie przedmiotów. Wartości odżywcze regulują po trochu trudność wykonania produktu w rzemiosłach, wzrost umiejętności, obrażenia od czarów czy wręcz. Białka są odpowiedzialne za siłę, węglowodany za zręczność a witaminy za inteligencję. Każda umiejętność ma jedna wartość odżywczą, zależnie na której statystyce bazuje najmocniej.
Umiejętności uczy Piekarz oraz Rzeźnik.
| | Metody gotowania:
Pieczenie - na ruszcie Ruszt, źródło ognia np. kominek, ognisko Pieczenie - Piec, blacha do pieczenia, łopata do pieca Smażenie - Patelnia, słonina, źródło ognia Gotowanie - Kocioł, dzban wody Mieszanie - Drewniana miska, drewniana łyżka Ucieranie - Makutra, drewniana łyżka
| | Potrawy:
Potrawy maja różny stopień najedzenia, np. bananem zaspokoimy potrzebę jedzenia słabiej niż gotowaną potrawą. Do tego istnieje czas od którego zależy kiedy głód zacznie się odzywać (30-60 min). Czas ten nie zależy od tego co się zjadło jako ostatnie, lecz od wszystkiego co się je. Na oba te czynniki w dużym stopniu oddziałują zdolności kucharza, które możemy ocenić po smaku potraw i zapachu jaki roznosi się wokół gotującego. Oczywiste jest ze potrawy rożnej jakości nie łączą się ze sobą.
| | Przesycenie:
Postać będąca w gildii rzemieślniczej traci szanse na przesycenie wraz ze wzrostem poziomu w gildii. Działa to w następujący sposób: 5 lvl mamy 0% przesycenia 4 lvl mamy 10% przesycenia 3 lvl mamy 20% przesycenia 2 lvl mamy 30% przesycenia 1 lvl mamy 40% przesycenia
Postać nie będąca w gildii rzemieślniczej i posiadająca łącznie więcej niż 200% umiejętności rzemieślniczych ma zmniejszoną szansę na wykonanie przedmiotu wyjątkowej jakości.
| | Powiązania: | - Rybactwo - Rolnictwo - O Gildiach Miastowych
| Przedmioty:
|
|
bekon
|
|
wycinany ze zwłok świni.
|
| |
|
surowe steki rybne
|
|
wycinane ze złowionych ryb.
|
| |
|
|
|
surowy ptak
|
|
wycinane ze zwłok.
|
| |
|
szynka
|
|
wycinana ze zwłok świni.
|
| |
|
|
|
| | | | | | | | | |
| | | |
|
|
|
| | Artykuł został napisany przez Mephisto dnia 2006, sie 28 19:01 (18 lat, 6 miesięcy temu) Artykuł był modyfikowany przez TheGrzybex dnia 2020, lis 30 18:31 (4 lata, 27 dni temu) | | | | | | | |
| |