| Ogólne:
Górnik może kopać rudę, piasek i nawet glinę. Wykopać rudę może jedynie z gór i w kopalniach a potrzebuje do tego kilofu, piasek na plażach, pustyniach i potrzebuje do tego łopaty, glinę natomiast może wykopać na bagnach przy pomocy łopaty.
Aby ułatwić sobie kopanie i przenoszenie ciężkiej rudy mozliwe jest użycie konia lub lamy z juką. Należy użyć kilofa i wskazać zwierzaka, aby kopać bezpośrednio do jego plecaka. Można też użyć komendy .pojemnik. Możliwe jest zaznaczenie wielu zwierzaków, wtedy ruda będzie trafiać po kolei do każdego aż zostaną wszystkie juki zapełnione.
Umiejętności uczy Kowal, Płatnerz oraz Zbrojmistrz. Jeśli postać posiada więcej niż dwie umiejętności wydobywcze to ma szanse na przesilenie, czyli nieudane wydobycie surowca z każdej umiejętności wydobywczej. Im więcej umiejętności wydobywczych tym większa szansa na niepowodzenie.
| | Narzędzia:
Rodzaj materiału z jakiego jest wykonany kilof wpływa na wydobywaną rudę. Jeśli mamy kilof z verytu, to częściej będziemy kopać rudę verytu. Jakość narzędzia wpływa na szansę na wydobycie lepszej rudy. Ponadto runiczne narzędzia wpływają na szybkość wydobywania rudy.
| | Wydobywanie i pora dnia:
Niektóre rudy lepiej wydobywa się o konkretnych godzinach dnia. Mowa tutaj o godzinie dnia w grze. Jeden dzien w grze to 2h realne. Royal oraz Tytan są takimi rudami. Od jakiej godziny do jakiej wydobywa się lepiej, to już górnik musi sam odkryć. Jednakże jest to przedział przynajmniej kilkugodzinowy.
| | Ruda:
Wykopuję się ją losowo. Wraz ze wzrostem umiejętności wydobywa się coraz to lepszą rudę. Rodzaj kilofu też ma wpływ na szansę lepszych wykopalisk a także jeśli założymy kilof np z agapitu, będziemy wykopywać więcej agapitu. Ilość wykopanej rudy zależna jest od umiejętności: żelazo 1-10, inne 1-6. Rudę przetapia się na sztaby, by to zrobić należy stać niedaleko pieca i ją użyć. Szansa na to zależy od umiejętności górnictwa i rodzaju rudy.
| | Piasek:
Przetapia się go dziesięć razy szybciej niż rude. Po stopieniu w piecu zwraca szkło. Jedna kratka posiada aż 600 piasku. Wykopujemy go łopatą od 20 do 85. 200 ziaren piachu waży 1 kamień.
| | Glina:
Wykopujemy ją z bagien. Jedna kratka posiada 28 gliny. 10 gliny waży 1 kamień.
| | Złote monety:
Po stopieniu w piecu zwraca sztaby złota, na jedna potrzebnych jest 100 monet.
| | Niespodzianki:
Kopiąc rudę można natrafić na żywiołaka ziemi lub szlama, kopiąc piasek na wira piaskowego. Niespodzianki w postaci przedmiotów również mogą się zdarzyć. Wraz z rudą wydobyć można mapę skarbów, bursztyn, obsydian i nawet trochę siarki. Wraz z piaskiem znaleźć można parę otoczaków, a wykopując glinę trochę żyznej gleby.
| | Przesycenie:
Postać będąca w gildii rzemieślniczej traci szanse na przesycenie wraz ze wzrostem poziomu w gildii. Działa to w następujący sposób: 5 lvl mamy 0% przesycenia 4 lvl mamy 10% przesycenia 3 lvl mamy 20% przesycenia 2 lvl mamy 30% przesycenia 1 lvl mamy 40% przesycenia
Postać nie będąca w gildii rzemieślniczej i posiadająca łącznie więcej niż 200% umiejętności przemysłowych ma zmniejszoną szansę na wydobycie.
| | | Powiązania: | - Kowalstwo - O Gildiach Miastowych
| Bronie:|
| | | Potwory: |
|
| |
|
Żywiołak Ziemi
| Typ
| Żywioły
| Postawa
| Zła
| Witalność
| Słaba
| Zręczność
| Średnia
| Mądrość
| Bardzo słaba
| Walka
| Dobra
| Magia
| Nie obeznana
| Atak
| Walka Pieściami
| Obrona
| Słaba
| Oswajalne
| Nie
Właściwości:-
| | | | | | | | | | | | | |
|
| |
|
Szlam
| Typ
| Bagienne
| Postawa
| Zła
| Witalność
| Bardzo słaba
| Zręczność
| Bardzo słaba
| Mądrość
| Bardzo słaba
| Walka
| Bardzo słaba
| Magia
| Nie obeznana
| Atak
| Walka Pieściami
| Obrona
| Żadna
| Oswajalne
| Nie
Właściwości:Pluje niszcząc zbroje.
| | | | | | | | | | | | | | |
| | |
|
|
| | Artykuł został napisany przez Mephisto dnia 2006, sie 28 19:01 (19 lat, 5 miesięcy temu) Artykuł był modyfikowany przez Mephisto dnia 2025, wrz 12 15:36 (1 miesiąc, 13 dni temu) | | | | | | | | | | | |
| |