| Ogólne:
Paladynizm to umiejętność wojownika kierującego się Kodeksem Rycerskim, wewnętrznym nakazem szerzenia dobra, praworządności oraz własnej wiary. Poprzez oddanie oraz zaangażowanie swemu Bogu zwalcza modlitwami szerzące się zło. Jego głównym celem jest walka z ogarniającym chaosem, niesprawiedliwością oraz głoszenie wiary.
Paladynem zostać może jedynie osoba praworządna o statusie przynajmniej szlachetnym (zobacz Karma i Sława). Samej umiejętności nauczyć może Paladyn, gdy usłyszy zdanie ze słowami "sluzyc" "dobru". Znaleźć go można w odpowiednich świątyniach. Dostanie się wówczas zadanie do wykonania. Po ukończeniu zadania należy wrócić do Paladyna i pochwalić się wyrzniętym w pień złem, mówiąc zdanie ze słowem "zadanie". Paladyn widząc determinację osobnika, jest zdolny nauczyć go paladynizmu i gorliwości, a co by mógł kontynuować naukę, zaopatrzy go również w świętą księgę. W przypadku zakończenia zadania niepowodzeniem, następną szansę na jego wykonanie otrzymać można po minucie.
Przyrost umiejętności Paladynizm następuje podczas walki, korzystając z modlitwy Blogoslawienstwo Broni od 0 do 50%, Gniew 50% do 75%, Czempion 75% do 100%.
Gdy Paladyn splami swój honor i zostanie mordercą nie jest możliwe korzystanie z jego modlitw. Ma on maksymalnie 3 miesiące aby odkupić swoje winy i wrócić na drogę praworządności. W przeciwnym razie zostanie wydalony z kręgu Palladynów.
| | Ubiór:
Paladyn może zakładać jedynie zbroje kolcze oraz płytowe. Wszelkich innych nie da się założyć. Istnieje również ograniczenie ze względu na rudy. Wszelki ekwipunek wykonany może być jedynie z rud: - złoto - agapit - valoryt - mytheril - azuryt Rzeczy wykonane z żelaza, brązu, srebra, royalu oraz mistyku dostępne są dla wszystkich. Pozostałe przeznaczone są dla mrocznego rycerza. Świętą tarczę może zakładać jedynie Paladyn od 80% umiejętności paladynizmu. Kosztuje ona 100k a można ją kupić u Paladyna, jest ona wówczas pobłogosławiona, więc się jej nie straci. Paladyn potrafi ukrywać się na widmowym wierzchowcu.
| | Modlitwy:
Do dyspozycji jest 12 modlitw. Otrzymujemy je od Paladyna poprzez wykonywanie zadań w imię dobra. By ubiegać się o takie zadanie należy wypowiedzieć zdanie ze słowem "ucz" + modlitw". Procedura zakończenia zadania jest taka sama jak w przypadku zadania początkowego, czyli po jego ukończeniu należy wypowiedzieć zdanie ze słowem "zadanie". Kolejne zadanie można wykonać po upływie czasu 22-24 godzin. Paladyn daje zwój z modlitwą po zakończeniu zadania. Zwój taki można jedynie wpisać do świętej księgi, jednakże szansa na to zależna jest od umiejętności paladynizmu i gorliwości.
Modlitwę można wypowiedzieć wybierając ją z księgi, lub poprzez komendę .rzuc p [nazwa modlitwy]. Istnieje możliwość wypowiadania modlitw w biegu. Czas rzucania jednak się wówczas wydłuża. Po przebiegnięciu zbyt dużej liczby kroków modlitwa ulega rozproszeniu. Długość rzucania modlitwy skraca się wraz ze wzrostem umiejętności fanatyzmu oraz gorliwości.
| Lokacja:
Jednego z paladynów można odnaleźć w jego świątyni udając się drogą za kopalnią Mistas prosto do jaskini, gdzie jest przejście w górach.
| Olej wyzwania i tankowanie:
Paladyn jest jedyną klasą dedykowaną do wypełnienia roli tanka na chwilę obecną. Zwykly wojownik może również to zrobić, jednakże na najtrudniejsze potwory to Paladyn jest najlepszym wyborem do trzymania aggro i przetrwania. To Paladyn posiada zaklecie - Święta tarcza, które daje natychmiastową obronę i nietykalność oraz uleczenie do maksimum. Może to użyć raz na kilka minut, ale może to uratować życie. Ponadto Olej wyzwania jest podstawową rzeczą dla kazdego wojownika, który chce utrzymać aggro. Oczywiście trzeba mieć większy olej wyzwania, nie mały na mocniejsze potwory. Mały też może pomóc, ale aggro będzie jednak łatwo przejąć nadal w przypadku większego zadawania obrażeń przez drużynę. Duży olej wyzwania natarty na tarczę Paladyna to powinna być podstawa. Utrata aggro jest wtedy trudna, jednak nie niemożliwa. Potwory nadal będą atakować losowo co jakis czas, jednakże przygotowany tank jest w stanie utrzymać aggro przez większość walki. Ponadto wyrzuty sumienia to podstawowe zaklęcie dla tanka. Zwiększa odporności oraz pancerz. Zmniejsza zadawanie obrażeń znacznie, ale nie wpływa to na budowanie aggro w przypadku paladyna. To zaklęcie to podstawa dla tanka. W kwestii aggro, warto zerknąć do podręcznika po więcej informacji.
| | Powiązania: | - Gorliwość - Karma i sława
| Przedmioty i Modlitwy:
|
|
Wyrzuty Sumienia
|
|
Paladyn zwiększa swój pancerz, witalność a także szansę na odparcie czaru. Delikatnie zmniejsza też obrażenia fizyczne jakie otrzymuje Paladyn. Kosztem za zwiększenie obrony jest jednak zmniejszona siła ataku. Wymaga założonej świętej tarczy.
Mana: 10
Składniki : 1 woda święcona
|
| |
| | | |
|
|
|
| | Artykuł został napisany przez Mephisto dnia 2006, sie 28 19:01 (19 lat, 3 miesiące temu) Artykuł był modyfikowany przez Mephisto dnia 2025, sie 8 22:47 (16 dni, 1 godzina temu) | | | | | | | |
| |