Przyszłość serwera
|
Kategoria: Ogólne
| Temat napisany 2013, kwi 1 10:24, przez Jam Lasica
|
Jak już zauważyliście postanowiliśmy, że zmiany będziemy podgrywać na serwer, wtedy, kiedy będą gotowe. Normalny proces wprowadzenia zmian opiera się aktualnie na zauważeniu potrzeby modyfikacji serwera, ustaleniu sposóbu działania, realizacji zmiany, przetestowaniu (bądź tylko na wstępnym zweryfikowaniu zmiany), a następnie podgraniu zmiany na serwer i w ostatnim kroku udokumentowaniu zmiany.
Dlatego już nie będą się pojawiać newsy z paczkami zmian, a co najwyżej ciekawsze rzeczy zostaną nadmienione w postaci odrębnych newsów, a po jakimś czasie może pokusimy się o napisanie newsa podsumowywującego.
Na serwerze podgrane są aktualnie wszystkie zrealizowane zmiany. Dlatego w tym newsie jedyne, co mogę zrobić to zaanonsować to, co planujemy w przyszłości.
+Przyszłe zmiany skryptowe - System płatności za domki - Wytwarzanie expów - Gainy skilli i statów - Ekonomia serwera - Spec loot - Lochy - Staty graczy - Oswajanie - Błędy zgłaszane przez Rebelie - HP/Mana/Stamina - Ognisty portal - Kryształy - Gildie (nie)miastowe - Gildie graczy - Przywracanie wszystkich postaci - Wymiany postaci - Strefa non-pvp - Strefa pvp - Igrzyska - Umiejętności "wrodzone" - wybieralne.
+Przyszłe zmiany questowo eventowe Questów nie będzie, eventy będą.
|
|
|
Komentarzy [13] |
| | |
| | |
Ognisty Portal - zmiany
|
Kategoria: Questy i Eventy
| Temat napisany 2013, mar 27 20:19, przez Loscan
|
Jak zapewne ci z Was, którzy uczestniczyli w dzisiejszym otwarciu Ognistego Portalu zauważyli, zmienił się nieco system oswajania w nim mobów. Od dnia dzisiejszego, aby móc oswoić Feniksa lub Mustanga, należy w pierwszej kolejności pokonać jego jeźdźca - potężnego Władcę Płomieni, czy też silnego i odpornego Strażnika Ognia. Gdy jeździec zostaje pokonany, jego pupil jest wolny i gotowy do poskromienia.
Dodatkowo, zablokowana została możliwość wyjścia z Ognistej Komnaty za pomocą recalla oraz czaru Przywołanie.
| | Galeria: |
|
|
|
Komentarzy [9] |
| | |
| | |
XXXI Mistrzostwa Sosarii
|
Kategoria: Questy i Eventy
| Temat napisany 2013, mar 18 18:16, przez lary
|
Zapraszamy po dłuższej przerwie wszystkich chętnych na kolejne Mistrzostwa Sosarii, gdzie uczestnicy walczyć będą o tytuł NAJLEPSZEGO.
Regulamin i zasady można przeczytać w zakładce Eventy
Start turnieju we wtorek (tj. 19 marzec) o godzinie 19:00. Liczymy na dużą frekwencję!
|
|
|
Komentarzy [5] |
| | |
| | |
Zmiany w administracji
|
Kategoria: Ogólne
| Temat napisany 2013, mar 11 22:10, przez Mephisto
|
Nadszedł czas na zmiany, zmiany w ekipie MW. Ostatnimi czasy jak każdy zdążył zauważyć sytuacja na MW zmieniła się. Nastroje pogorszyły się. Zmiany, jakie wprowadziłem i wizje jaką chciałem kontynuować spotkały się z silną dezapropatą graczy. Zdażyłem już zauwazyc, ze gracze nie chcą takich zmian, w związku z tym postanowiłem ustąpić. Chciałbym wszystkich graczy poinformować, że Jam Lasica wrócił na stanowisko administratora oraz ScriptMastera. Jam Lasica chce kontynuować swoją rolę w rozwoju MW oraz ma plan na polepszenie sytuacji na MW. Wierzę, że da z siebie wszystko byście Wy gracze byli bardziej zadowoleni z gry na naszym shardzie. Ja przestaje ingerować w rozwój systemu gry jak i też zaprzestaje swój udział w rozwoju MW. Mysle, ze ta wiadomość zadowoli wiekszość graczy. Jeśli chodzi o sprawy administracyjne proszę zgłaszać się do Jam Lasica lub Incognito. Najlepiej jest w razie potrzeby pisać na adres admins@mw-shard.pl. Ja pozostaje tylko w roli zarządcy serwera i ewentualnie strony MW. Dziekuje wszystkim za wspólną zabawę, czas przekazać pałeczkę. Powodzenia.
|
|
|
Komentarzy [15] |
| | |
| | |
Wersja 1.13
|
Kategoria: Nowinki techniczne
| Temat napisany 2013, mar 3 19:30, przez Incognito
|
+Spec loot - Dzikie jagody. Można nimi farbować ubrania. Spotkać je można w plecakach dzikusów. - Fletnia Pana. Instrument, na którym każdy potrafi zagrać. Uspakaja wszystkich wrogów w okół, posiada 6 użyć. - Kokon i połamane kryształy. Dwa dekoracyjne przedmioty. Jeden może wypaść z pajęczaków a drugi z żywiołaków kryształu. - Talizman Ilhamaris, to talizman bogini, jeśli nosiliśmy go podczas śmierci, możemy pomodlić się i zostaniemy wskrzeszeni (nie działa w domach). Wypaść może z Pani Lasu. - Mikstura niewidzialności to flakonik, który ukrywa wszystkich w okół swojego wybuchu nawet osoby na wierzchowcach. Wypada z lorda cieni oraz innych npc'ów z sufixem cieni/a.
+Poprawy mechaniki - możliwość ćwiczenia umiejętności na tych samych NPC'ach przez dłuższy czas, już nie powinna być możliwa. - specjalny atak 'wstrząśnienie' został osłabiony. - jeśli osoba zaproszona miała więcej niż jedną postać, suma czasu online była liczona tylko z jednej. Teraz powinno zliczać oba czasy. - kotły rozstawione w miastach etc, nie powinny już się psuć. - została dodana nowa komenda .podpis do zdjęcia podpisów z wydobytych materiałów. - gainy umiejętności na arenach zostały umożliwione tylko do 60%, natomiast gainy statystyk zostały zablokowane kompletnie. - statystyki wojennego młotu, pogromcy smoków, pogromncy żywiołów oraz młotu tytana zostały znacznie zmienione. - gracze ze statusem młody nie będzie mógł grabić przyjaciół bez tego statusu. - waga niepociętej skóry została zmniejszona. - runiczne narzędzia nie powinny już być zepsute przy pierwszym ich otrzymaniu. Także można już wszystkie naprawiać. - zbroja pierścieniowa, kolczuga i elfia płytowa, będą zabierać 8 zręczności. - można już czarować na płynących łodziach. - magiczne przedmioty będą się szybciej wyczerpywać. - zależność czaru Protection od medytacji w przypadku barda została zmieniona na umiejętność Muzykalność. - oswojone zwierzęta nie bedą uciekać na strefie NonPvP, jesli zostaną zaatakowane. - zapis stanu świata nie będzie przerywać iteracji na wytwarzaniu mikstur na kotle. - ilość fiolek wytwarzanych z jednego szkła to teraz 5. - pojawił się guzik naprawy w menu krawca i tworzeniu łuków. - emote xD będzie zmieniany na *szczerzy ryj*. - gainy ukrywania zostały znacząco przyspieszone. - pojawił się nowy NPC, który potrafi udoskonalić umiejętność Likantropia. - najdroższe składniki potrzebne do wytwarzania wyjątków mogą zastąpić te niższe. - prastary żuk został troche wzmocniony (ar, prędkość chodzenia), hiryu natomiast lekko spowolniony. - długość leczenia została uzależniona od liczby zrobionych kroków, nie od miejsca rozpoczęcia leczenia. - przyrost wiedzy o broni na zamówieniach został zwiększony.
|
|
|
Komentarzy [20] |
| | |
| | |
Walki Lokajów
|
Kategoria: Questy i Eventy
| Temat napisany 2013, sty 1 14:39, przez Adi001100
|
+Walki lokajów
"LUDU LUDU, cóżeście to, nie słyszeli od Obwoływacza?! Przyjechał jakiś możnowładca zza Morza! Podobno chytry gość, biegał ze tym swoim, no.. lokajem, w czarnej koszuli, wyglądali jak dwie panienki. Podobno szlachcic się tak powstydził, bo się z niego strażniczka pośmiałą, że na łba kaptur założył! HAH! W każdym razie, bełkotali coś o służbie i cechach jakie miałaby mieć, siedzieli i wydumali, że jak nie wychroni swojego mistrza to sieroty a nie służba! No to żem się zamyślił i stwierdził, że czas sprawdzić który z was może być godnym określenia sługa a kto nie!" ~Chadwick - karczmarz
W tą sobotę (tzn. 05.01.2013) odbędzie się mini Event. Będzie on czysto PvP. Polegać będzie na wyłonieniu najlepszych z kilku(nastu) dwójek - pana i lokaja. Zadaniem każdego członka owych dwójek będzie wyzbycie się swoich przeciwników. Konkurować będziemy na wyspie Moonglow. Lokaje na czas Eventu dostaną od swoich mistrzów specjalnie pokolorowane szarfy, które będą zmuszeni nosić. Poza tym istnieje jednak kilka limitacji, ograniczeń oraz zasad.
- Mistrz nie może nosić zbroi cięższej niż utwardzana zbroja samuraja. Nie może mieć także pawęża. - Mistrz nie może zginąć ani razu. Gdy zginie, oraz straci czapkę, para odpada. - Wszelaka pomoc ze strony osób z zaprzyjaźnionych gildii jest uznawana za niesportową, nagrodą jest dyskwalifikacja oraz więzienie, około 148 godzin, nie tylko dla dwójki konkurującej, nie będzie litości. - Mistrz zobowiązany jest do noszenia specjalnej czapki szlachcica. - Każdy mistrz będzie posiadał jedną czapkę szlachcica oraz 3 szarfy lokaja, w ujednoliconym kolorze. MUSI JE NOSIĆ W PLECAKU, NIE BĘDĄ POBŁOGOSŁAWIONE - Lokaj nie może walczyć bez swojej szarfy, może się jedynie bronić, lub swojego mistrza. Pogoń za przeciwnikiem na wymarciu jest uznawana za walkę. Walka bez szarfy oznacza zhańbienie pracy służebnika oraz natychmiastowe użycie pioruna przez gniewnych bogów. - W czasie trwania Eventu zabrania się jakiegokolwiek innego PvP na wyspie Moonglow. - Używanie straży do walki jest równoznaczne z dyskwalifikacją. Nie będzie jednak za to więzień. Możliwe, że dostęp do miasta Moonglow zostanie odcięty. - Dwójka posiadająca najwięcej szarf czy czapek przeciwników, wygrywa. Jedna czapka jest warta 3 szarfy. - Lokaj ma za wszelką cenę chronić swojego mistrza.
Zapraszam do zadawania pytań w komentarzach. Jest to pierwszy event tego typu na MW, więc mogłem o czymś zapomnieć, coś pominąć.
-Zwycięska para: Kristin jako Mistrz i Laraeth Yurikov jako Lokaj.
|
|
|
Komentarzy [7] |
| | |
| | |
Życzenia noworoczne
|
Kategoria: Ogólne
| Temat napisany 2013, sty 1 00:44, przez Adi001100
|
W imieniu całej Ekipy, chciałbym podziękować za poprzedni rok współpracy oraz życzyć Wam, naszym kochanym (lub mniej) graczom, w nowym Roku, szczęścia, zdrowia, pełnych "koksplejsów", przyspieszonych wzrostów statystyk, jasnych sytuacji w pracy, zero bugów, powodzenia w życiu prywatnym oraz aby ten rok, 2013'sty, był 2013'naście razy lepszy od poprzedniego.
|
|
|
Komentarzy [5] |
| | |
| | |
Wersja 1.12
|
Kategoria: Nowinki techniczne
| Temat napisany 2012, gru 6 14:40, przez Mephisto
|
+System zaproszeń Możemy się od dziś cieszyć nowym systemem zaproszeń (referali). Od teraz o wiele bardziej będzie się opłacało ściągać nowe twarze na MW. Za zaproszenia możemy uzyskać nagrody materialne. W przyszłości możliwe, że ich liczba powiększy się o różne inne. Nagrody są następujące: - 120000 złota - 800 royalu - 800 ognistej skóry - 1600 desek ohii Oczywiście za 1 osobę, możemy dostać jedną nagrodę w dodatku jest ona podzielona na dwa stopnie. W pierwszym stopniu uzyskujemy większą część nagrody a w drugim mniejszą. Stopnie to nic innego jak czas spędzony online nowo zaproszonego, ktory dzieli sie na 24h oraz 48h. Dodatkowo jest możliwość otrzymania szlachetnej monety za 5 zaproszonych osób, czyli takich, które spędziły ponad 24h online. Więcej informacji w dziale System zaproszeń.
+Powtarzanie czynności Czynnosci w ktorych byla mozliwość zautomatyzowania powtórzeń, tak by zlikwidowac ciagłe wciskanie skrótów klawiszowych, zostala dodana iteracja do 30. Zajecia w ktorych sie ta zmiana pojawila to: - gornictwo - rolnictwo - zielarstwo - rybactwo - drwalstwo - uzywanie manekinow oraz tarczy strzeleckiej Dla osob ktore wola makra, zostala dodana opcja w komendzie .ustawienia. Można za jej pomocą wyłączyć powtarzanie.
+Nowy system kar za makro bierne. Koniec z oszustem. Zamiast pilnowania, będzie automatyczna kara w postaci blokady cwiczenia umiejetnosci oraz statystyk. Wszystko będzie można wykonywać normalnie, ale nie będzie za nic wzrostu umiejętności ani statystyk. Wszystkie umiejętności w okienku cech podświetlą się na czerwono, więc blokada na pewno nie umknie uwadze. Jesli 5 razy zle wypelnicie macroczeka w przeciagu 12h, dostaniecie blokade na 24h Jesli 3 razy nie uzupelnicie macroczeka (czas na uzupelnienie 2 min), dostaniecie tez blokade na 24h Oprócz tego macroczeki będą wyskakiwać 2x rzadziej niż wcześniej.
+Gildie. Wojna miedzy gildiami orderowymi i neutralnymi od teraz można wypowiadać z tygodniową przerwą od ostatniego wykupienia. Nie można się bić w miastach. Po wypowiedzeniu wojny, wszyscy członkowie gildii, którzy są online zostają o tym powiadomieni. Jeśli nie są zalogowaniu mogą odczytać list, wysłany na ich skrzynke pocztową. Został dodany delay na użycie komendy odejścia z gildii, w postaci 10 minut od ostatniej walki. Cena wykupienia się, z uwagi na delaye została podniesiona do 1,5k za każdego członka gildii.
+Handlarz. Vendor zyskał dostęp do kilku nowych możliwości. Od teraz można sprzedać przedmioty grupujące się na sztuki np zioła. Stare wystawione przedmioty, będą po staremu. Na nowych pojawi się dodatkowy opis w tooltipie z 'cena za sztuke'. Dodatkowo można likwidować masowo przedmioty mówiąc do kupca zdanie ze słowami 'nie sprzeda' + 'kilku'. Można wskazać pojemnik, z którego zostaną zdjęte ceny natychmiastowo ze wszystkich przedmiotów w nim się znajdujących.
+System zadań specjalnych. System zadań specjalnych został zmieniony. Teraz szansa na otrzymania takiego zadania jest zależna od wartości sprzedanych / oddanych przedmiotów NPCowi. Dokładniejszy opis systemu naliczania szansy jest opisany na naszej witrynie w dziale Różne, artykuł Zamówienia specjalne.
+Mniejsze poprawki - Przyspieszono ćwiczenie inteligencji i magi. - Została lekko zwiększona szansa na wyszycie wyjątków. - Powiększona szansa na zrobienie wyjątkowego runebooka. - Prot barda, nie będzie wydłużał już czasu poprzedniego prota, tylko schodził po swoim czasie - 90s. - Dodana strzałka kierująca do najbliższego uzdrowiciela dla młodych. - Śledzić będziemy osobę, nie ostatnie miejsce w którym przebywała. Jeśli natomiast śledzona osoba ukryje się na dłuższą chwilę, to tropiciel traci ślad w ostatnim miejscu gdzie dana osoba przebywała. - Wyczarowany portal druidyczny na magicznych ścianach, powinien już działać. - Przy kasowaniu poczty, nie powinny wyskakiwać już zera i jedynki. - Poprawione zostało wytwarzanie do pojemnika z materiałem. - Grzybków już nie powinno dać się przetwarzać. - Piach zmniejszył swoją wage, oraz wykopiemy go znacznie więcej z danej kratki jak i przetapiamy. - NPC'e tamowalne nie będą już grabić zwłok na strefie NonPvP. - Biegając na piechote, stamina będzie się szybciej odnawiać. - NPC'a po oddaniu zamówienia, poinformuje nas o możliwości wzięcia receptur. - Czcionka podczas zapisu wróciłą do swoich normalnych rozmiarów. - Ul na pszczoły ma nowy gump obsługi. Dodatkow, jeśli ul jest pusty to ma kolor szary. - Przycisk do wyłączenia wskazówek będzie pojawiać się dopiero po wyświetleniu 10 wskazówek, ale można je wyłączyć wcześniej w .ustawienia. - Kartograf powinien już skupować mapy świata zapisanych przez graczy. - Błąd z brakiem widoczności jednostronnej między wyspą ze skarpą a statkiem na wodzie nie powinien juz występować.
|
|
|
Komentarzy [20] |
| | |
| | |
Patch 4.1
|
Kategoria: Nowinki techniczne
| Temat napisany 2012, gru 3 22:06, przez papke
|
+Poprawa Mistas W tym patchu poprawiliśmy błędy w Mistas oraz wprowadziliśmy parę zmian (głównie kosmetycznych). Z kopalni zostało usuniętych trochę śmieci z ziemi oraz nieco ją powiększyliśmy. Udało się nam ustalić, co było przyczyna nagłych connect lostów obok magazyniera oraz u architekta i wyeliminowaliśmy problem. Jednak takie kratki mogą pojawić się również w innych miejscach - w takim wypadku najlepiej bezpośrednio na IRC zgłosić to komuś z ekipy. Oprócz tego poprawiliśmy oznaczenia budynek / nie-budynek i przy okazji przypominam, że Świątynia jest budynkiem: koń, garbacz, krowa, locha z obory, czy na czym tam się jeszcze poruszacie, nie są mile widziane w budynku i straż bedzie w takim wypadku atakować ;)
+Karczmy Oprócz tego, że zostały już dobrze oznaczone (logoff w budynku karczmy bedzie trwał 30 sekund) to dodaliśmy możliwość szybszego wylogowania się na mouncie, jeśli karczma posiada małą zagrodę. Należy zatrzymać się jak najbliżej tej mini-zagrody, żeby znaleźć się w strefie oznaczonej jako "karczma". Na razie taką możliwość mają karczmy w Mistas.
+Mniejsze poprawki - Do Mistas został przeniesiony portal miejski. - Koryta z wodą można już używać (np myć badaże). - Można już się dostać na drugie piętro w Gildii Rzemieślniczej.
|
|
|
Komentarzy [1] |
| | |
| | |
Patch 4.0
|
Kategoria: Nowinki techniczne
| Temat napisany 2012, lis 27 01:36, przez papke
|
+CentreED oraz nowy MW Gate Jakiś czas temu ekipa WM dostała do dyspozycji narzedzie do edycji świata CentreED. Znacznie ułatwiło to nam pracę a dodatkowo teraz, oprócz edycji samych staticków, mamy możliwość zmieniania mapy. Co to dla gracza oznacza? Z pozoru niewiele, ale w praktyce pozwala nam na tworzenie rzeczy, które wcześniej nie były możliwe (przykładem tutaj jest kopalnia Mistas, która teraz znajduje się bezpośrednio przy mieście, czy brama wschodnia).
Podziękowania tutaj należą się byłemu GMowi Alley oraz Mephisto, który wprowadził w nowym MW Gate 3.19 patchowanie map do pobrania w dziale Download.
+Przebudowa Mistas W ramach przetestowania programu i sprawdzenia, jakie możliwości nam daje, postanowiliśmy na początek przebudować Mistas. Staraliśmy się nadać miastu średniowieczny klimat, dlatego podzieliliśmy je na 2 dzielnice: bogata (arystokratyczna) oraz rzemieślnicza.W związku z tym do miasta przybyło wielu nowych npców, których wcześniej nie było. Oprócz tego w Mistas pojawiło się parę budynków czysto klimatycznych, jak np. Dom publiczny, Odlewnia złota, Siedziba władcy Mistas, Więzienie miejskie wraz z sądem, Teatr miejski, Świątynia, czy liczne Garnizony strażnicze. Na chwilę obecną są one czystą dekoracją, ale w najbliższej przyszłości, kiedy już odbudujemy ekipe EM czy QM, mogą one posłużyć eventom (np. konkurs poetycki w Teatrze czy obrzedy religijne w Świątyni na poczatek i zakończenie jakiegoś Questu).
W Mistas pojawiło się również 5 siedzib nowych Gildii miejskich: Wojowników, Łuczników, Magów, Rzemieślników oraz Zlodziei. Na chwilę obecną do siedziby Wojowników zostanie przeniesiona obecna gildia walcząca, która znajduje się w Mistas. Pozostałe zostaną zapełnione, kiedy wprowadzimy nowy, uproszczony system gildii miejskich - miejmy nadzieję, że prędzej niż później ;)
Wejście do kopalni Mistas jest teraz "bezpośrednie" - czyli takie jak w Minoc. Wcześniej było rozwiązanie z portalem, które nie było zbyt idealne. Kopalnia znajduje się przy wyjściu północnym, tuż obok nowego portu.
Miasto zyskało również nowe wejście - brame wschodnią.
Poniżej zamieszczamy również mapę nowego Mistas wraz z legendą, żeby można było się łatwiej odnaleźć.
+Domki i pokoje do wynajęcia W nowym Mistas można wynająć 4 domki oraz 7 pokoi w karczmach: 3 w dzielnicy arystokratycznej i 4 w rzemieślniczej, w której też znajdziemy Właściciela (na piętrze). Ceny zostały ustalone na podstawie wielkości (wolno stojące domki sa trochę droższe niż pokoje w karczmach) oraz pod uwagę zostało wzięte to, że Mistas, jako miasto w strefie, oferuje duże bezpieczeństwo. Jeśli jednak ceny okażą się być na tyle zaporowe, że nie opłaca się tam mieszkać, to można to zgłosić - zawsze znajdzie się jakiś kompromis. Również, jeśli ceny są śmiesznie niskie, to warto o tym porozmawiać ;)
+Nowy targ Targ został trochę powiększony (przybylo kilka stanowisk) oraz przeniesiony - teraz znajduję sie niejako w centrum miasta, niedaleko budynku Banku. Stanowiska, skrzynie oraz zablokowane przedmioty zostały ręcznie przesunięte.
Błędy Mimo licznych testów i starań z naszej strony mogły się gdzieś przedostać błędy lub niedociągnięcia. Będziemy wdzięczni za zgłoszenia, a te najlepiej kierować bezpośrednio ekipantowi na IRC lub w zbiorczym wątku na forum - patch poprawiający ewentualne błędy powinien wtedy wyjść dość szybko.
|
|
|
Komentarzy [19] |
| | |
| |
| | | |