- Dodane: Możliwość szybkiego przywołania portalu z przycisku w głównym ekranie runebooka. - Zmienione: Sposób wzrostu umiejętności podczas ukrywania - opisany w działe Ukrywanie. Wzrost bierny został zablokowany. - Dodane: Menu wyboru oraz iteracje do umiejętności Zatruwania. Przyspieszony nieco wzrost tej umiejętności. - Dodane: Dodatkowe informacje do przedmiotów ochrony przed trucizną. - Dodane: Możliwość nałożenia ochrony przed trucizną na każdy rodzaj zbroi w części klatki piersiowej. Dotyczy to skórzanych tunik, biustonoszy czy dowolnego rodzaju części zbroi zakładanej na klatę. - Dodane: Możliwość nałożenia ochrony przed trucizną również na tarczę. Jednakże posiadanie dwóch przedmiotów nie daje większej ochrony, ale jak jeden się skończy to drugi zacznie być używany jako ochrona. - Zmienione: Jesli zadany poziom trucizny jest większy niż ochrona jaką mamy, to poziom ten może zostać zmniejszony o 1. Warunkiem jest różnica ochrony od poziomu zadanej trucizny. Musi być mniejsza niż 3. Jesli w takim razie dostaniemy poziomem trucizny 10, to musimy mieć ochronę przynajmniej 7 poziomu (Osłona: śmiertelna trucizna). Otrzymamy wtedy cios trucizną poziomu 9. - Zmienione: Rolnictwo - dodane rozszerzone iteracje. Rolnik może ścinać warzywa wokół w jednym ciągu iteracji do 100. - Dodane: Runiczny sierp. Możliwy do pozyskania od druciarza za zamówienia specjalne.
2025-08-02
Aktualizowane: 2025-08-02 17:26:50, Mephisto
- Zmienione: Po dłuższym namyśle wchodzą lekkie zmiany dotyczące rozłożenia umiejętności w podklasach. Z założenia każda podklasa powinna zajmować 7 umiejętności. Wlicza się w to też dodatkowa umiejętność, która nie jest wymagana lecz wpływa znacząco na działanie danej podklasy co wymusza zazwyczaj jej wybór. Zostawia to miejsce na 1 dodatkową dowolną umiejętność oraz 1 umiejętność rzemieślniczą. W związku z tym każdy mag (druid/nekro/wamp/wilk) może od teraz zapomnieć mądrość na rzecz umiejętności umysłowej podklasy. Wilkołak natomiast jako dodatkową umiejętność będzie miał teraz Tropienie. - Trzeba również pamiętać, iż nie da się mieszać podklas. Nie da się nauczyć druidyzmu będąc wilkiem ani nekromancji będąc wampirem. Można wybrać sobie 1 dodatkową umiejętność spośród rzemiosła, umiejętności wydobywczych lub szeregu dodatkowych. Co kto woli. - Zmienione: Umiejętność Tropienie wpływa teraz mocniej na zaklęcia wiłkolaka. Wpływa szczególnie na zasieg obszarowych zaklęć oraz na siłę niektórych. Więcej szczegółów w dziale Likantropii. - Zmienione: Dziki skowyt ma dodatkowe możliwości. Więcej szczegółów w dziale Likantropii. - Zmienione: Czas trwania przemiany w wilka zależny jest teraz od bazowej wartości likantropii. Więcej szczegółów w odpowiednim dziale. - Zmienione: Posiadając ponad 75% umiejętności tropienia możliwe jest wycinanie pajęczych sieci z kokonu. - Zmienione: Przywołańce maga będą od teraz mogły lepiej trzymać aggro oraz szansa na ich odwołanie zależy mocniej od odporności na magię maga. - Dodane: Kryształ oceny celu pod kątem mądrości do umiejętności Magii. Do oceny brana jest obecna najlepsza umiejętność umysłowa oceniającego.
2025-07-30
Aktualizowane: 2025-07-30 13:10:33, Mephisto
- Nowość: Cech Rzemieślników Sosarii udostępnił nową recepturę na talizman smoka!
2025-07-23
Aktualizowane: 2025-07-23 16:41:20, Mephisto
- Nowość: Możliwość pozyskania mocy z magicznych przedmiotów do nieskazitelnych kryształów! Moce z kryształów można zaaplikować na nowym przedmiocie. Więcej informacji w dziale Umagicznianie. - Dodane: Możliwość założenia skonfigurowanego wcześniej ekwipunku poprzez .ekw 1/4 - Dodane: Władca Otchłani - otchłań może przerwać teraz również nekromanta poprzez dotyk upiora, ale musi być poprzedzony naznaczeniem.
2025-07-21
Aktualizowane: 2025-07-21 18:03:01, Mephisto
- Zmienione: Wiłkołak: Piekielny Skowyt to teraz 3-poziomowe osłabienie. Więcej informacji w dziale Likantropia. - Zmienione: Wiłkołak: Wsparcie luny będzie dawać teraz bonus do umiejętności wilkołakowi. Więcej informacji w dziale Likantropia. - Zmienione: Wiłkołak: Wężowa skóra daje teraz równiez dodatkowa redukcję obrażeń oraz możliwość użycia w dzień. Więcej informacji w dziale Likantropia. - Dodane: Władca portali - mozliwość kupienia runa powrotu do własnego domu zaznaczonego przez kryształ domowy - na tej samej zasadzie co kupno runa powrotu do wynajętego domku. Należy powiedzieć zdanie ze słowami "kupi" + "wlasn". - Nowość: w miastach pojawiły się tablice zasług. Od roku 136, każdego dnia czasu Sosarii (2h realne) aktualizowana bedzie lista trzech najbardziej zasłużonych osób w danym miesiącu. Na koniec miesiąca natomiast, osoba co zdobyła najwięcej zasług w danym miesiacu (licząc od początku miesiąca), zostanie zapisana na stałe w tablicy zasług na dany rok oraz miesiąc. Nie ma znaczenia również, czy zasługi zostały wykorzystane. Liczone są zdobyte zasługi na przestrzeni miesiąca. Brane pod uwagę są osoby, co zdobyły przynajmniej 10k zasług ogólnie. Aby zostać zapisanym w zasługach miesięcznych, trzeba zdobyć przynajmniej 1k zasług w danym miesiącu.
2025-07-16
Aktualizowane: 2025-07-16 15:10:19, Mephisto
- Zmienione: Druciarz oraz Stolarz mogą tworzyć Niezwykłej jakości przedmioty posiadając 105 bazowej umiejętności. - Zmienione: Zmiana formy w niedzwiedzia grizzly została zmieniona w formę worga oraz powoduje zmianę szybkości poruszania się jak na wierzchowcu. - Zmienione: Trudność rzucenia runy Berserker została zmniejszona do 35, jednak siła runy nadal zależy od umiejętności. - Zmienione: Możliowość przemiany w wilka w dzień od 35% umiejętności. - Zmienione: Zwiekszone modyfikatory podczas przemiany w wilkolaka do sily, zrecznosci i pancerza do wartosci 30+ przy >= 100 umiejętności. - Zmienione: Przemiana w wilka wymaga teraz wątroby wilka, a przemiana w worga - serca wilkołaka. - Zmienione: Mozliwość rzucenia Berserka w dzień w formie wilka/worga od 35% umiejętności, ale obrażenia będą slabsze o 30% - Poprawione: Gildia Druidów: Patroni Lasu powinni mieć już więcej dostępnych zadań do wykonania. - Zmienione: Członkowie gildii druidów mogą robić zadania razem z gildią zakonu, rycerzy czy łuczników. - Zmienione: Członkowie gildii wilków, wampirów oraz nekromantów mogą razem robić zadania i otrzymywać reputację. - Dodane: Rozszerzone informacje w dziale Likantropii odnosnie działania run, trudności i innych rzeczy.
2025-07-13
Aktualizowane: 2025-07-13 16:30:38, Mephisto
- Dodane: Nowa emotka *wyzywa*, która ma dodatkową fukcję. Powoduje rzucenie wyzwania wszystkim potworom wokół, o ile osoba używająca posiada założoną tarczę natartą olejem wyzwania. Skutkuje to odzyskaniem aggro, o ile miało się większy poziom od osoby aktualnie mającej aggro. Wyzwanie działa jednak raz na 15s. - Dodane: Komenda .losuj - Dodane: Bardziej szczegółowe informacje o statystykach w Podręczniku. - Dodane: Brakujące opisy komend w dziale Komendy oraz podkomendy - .sortuj, .lecz, .grab, .ekw, .pojemnik, .uzyj, .losuj i więcej.
2025-07-11
Aktualizowane: 2025-07-11 21:38:28, Mephisto
- Dodane: Alchemicy z Cechu Rzemieślników Sosarii roztrali nowy eliksir - genialnego umysłu. Rajcowie oferują go już od dziś dzielnym śmiałkom za zdobyte zasługi. - Zmienione: Wskrzeszenie druida dziala teraz tak samo jak wskrzeszenie weterynarii - jednakże sprawdza umiejętność druidyzmu oczywiście pod kątem trudności zwierza. Nie mniej jednak Druid nie potrzebuje weterynarii. Druid swoimi czarami może wystarczająco leczyć zwierzaki (uzdrawianie) oraz wskrzeszać. Weterynaria natomiast to umiejętność głównie przeznaczona dla wojownika tamera czy też łucznika, jako że leczenie zwierzaków ma większy sens w tym przypadku przy pomocy bandaży aniżeli w przypadku czarującego druida. - Ogłoszenie: Zdobywane zasługi mogą być przyznawane losowo za słabsze potwory. To normalne. Jedynie mocne stwory dają zawsze załugi.
2025-07-09
Aktualizowane: 2025-07-09 19:28:52, Mephisto
- Zmienione: Wszystkie niewykorzystane naznaczenia nekromanty oraz zapamietanie druida przez naturę będzie kopiowane w czasie smierci na potwory w bliskiej okolicy zabitego naznaczonego potwora. - Zmienione: Przywołanie Wilków druida również zostały zmienione wraz ze wcześniejszymi zmianami. Więcej informacji nadal w sekcji druida. - Zmienione: Uzdrawianie druida - dodany leczacy korzen. Więcej informacji w sekcji druida. - Zmienione: Blogoslawienstwo natury - dodany dodatkowy bonus do AR. Więcej informacji w sekcji druida. - Zmienione: W większych miastach Sosarii pojawili się Rajcowie. Oferują nagrody za zasługi. Aby zobaczyć nagrody, należy powiedzieć zdanie z "pokaz", "zaslug" oraz imię rajcy.
2025-07-05
Aktualizowane: 2025-07-05 21:59:27, Mephisto
- Druid: - Zmienione: Chwytający korzeń nie ustawia już statusu kryminalisty (oprócz miasta oczywiście), jednakże nie paraliżuje/spowalnia PvP. - Zmienione: Czas trwania przywołania chwytającego korzenia to 30 do 80s. - Zmienione: Obrażenia i czas trwania pszczół zależy teraz mocniej od umiejętności druida. - Zmienione: Usunięty czar Strach, zamiast tego dodany został czar Zemsta Natury (opis w zakładce Druidyzm). - Zmienione: Fala pływowa nie będzie już powodować "skoków" podczas otrzymywania obrażeń. - Zmienione: Rzucanie Uzdrawiania zostało przyspieszone oraz leczenie zwiększone. Jednakże nie da się rzucić dwukrotnie na tą samą osobę, póki poprzednie leczenie nie skończy się. - Zmienione: Dodatkowe warunki dla fali pływowej (opis w zakładce Druidyzm). - - Nekromanta: - Zmienione: Czar Oczarowanie został usunięty. Na jego miejsce zostało dodane Naznaczenie (opis w zakładce Nekromancja). - Zmienione: Działanie czarów Dotyk Upiora, Tchnienie Upiora oraz Cios Wyverna. (opis w zakładce Nekromancja). - - Paladyn: - Zmienione: Dla jasności - Wyrzuty sumienia to modlitwa Paladyna przeznaczona do tankowania. Daje mocną obronę i odporność na czary, ale praktycznie zerowe obrażenia. Jednakże budowanie aggro podczas tej modlitwy zostało przyspieszone. Szerszy opis odnośnie aggro i oleju wyzwania w zakładce Paladynizm oraz w Podręczniku. - - Dodane: Szersze informacje o tym jak działa aggro, redukcja obrażeń i CTH do Podręcznika.