- Zmienione: Rybactwo - ulepszone na podobnej zasadzie co Drwalstwo czy Gornictwo oraz dostosowane do reszty umiejętności wydobywczych. Nastąpi próba szukania nowych lokacji wokół do 100 razy, o ile nie ma włączonej opcji "wydobywaj raz". Jednakże czas połowu został wydłużony, a zależy teraz głównie od jakości wędki oraz umięjętności rybaka. Czas jest też bardziej losowy, jako że nie wiadomo kiedy ryba złapie. Może być 1s dłuzej lub krócej.
2025-05-14
Aktualizowane: 2025-05-14 09:45:05, Mephisto
- Zmienione: Usunięta opcja "Wytwarzanie bez makr". - Dodane: Dodany został tryb "Wiele" w każdym rzemiośle, gdzie działał system "bez makr". Możliwe jest przełączenie się indywidualnie na tryb wielu oraz wytwarzanie wybranych przedmiotów na podobnej zasadzie jak wcześniej. Jednakże, jeśli dany przedmiot nie może być wyjątkowy, to nie będzie próby wytworzenia wyjątku a zwyczajnie wytworzenie wpisanej ilości przedmiotów oraz brak rozcinania na koniec (nawet jak zostało zaznaczone). Tryb ten bedzie użyteczny nadal dla stolarza lub druciarza. - Dodane: Cech rzemieślników w Sosarii pracował ostatnimi czasy na zlecenie magów, aby znaleźć sposób na wytworzenie umagicznionego moździerza. Udało się! Druciarz po poznaniu receptury, może wytwarzać nowe narzędzie - Magiczny moździerz. - Dodane: Umagiczniacz nie musi już wytwarzać kryształów w powietrzu. Do wytwarzania kryształów potrzebny jest teraz magiczny moździerz (można też go kupić u maga). Szansa na wyjątkowy kryształ zależy teraz też od jakości moździerza oraz miastowy mag kryształu (niebieski), może teraz dawać zamówienia specjalne dla tej umiejętności. Do magicznego ołtarza i rytuału, na chwilę obecną nie jest potrzeby moździerz. - Zmienione: ARy artefaktów zostały przejrzane i dostosowane do sensowniejszych liczb względem możliwych kombinacji. Ponadto sety działają teraz prawidłowo z artefaktami, co w pewnych przypadkach może wymuszać użycie innego setu niż żniwiarz czy smocza płyta.
2025-05-13
Aktualizowane: 2025-05-13 10:17:56, Mephisto
- Dodana nowa opcja do .sortuj uzupelnij. Mozliwe jest uzupelnienia przedmiotów o wpisaną ilość z pojemnika źródlowego do docelowego. - Przykładowo .sortuj uzupelnij 300 daje mozliwość np. uzupelnienia skladników znalezionych w pojemniku docelowym wybierając przedmioty z pojemnika źrodłowego. - Zmienione: Alchemia - pusta butelka oraz składniki będą teraz wyszukiwane w pojemniku lub podrzędnym pojemniku względem tego, gdzie leży moździerz. Podobnie ze szklarstwem oraz narzędziem szklarskim. - Dodane: Rzemiosła Alchemia, Umagicznianie, Inskrypcja: Możliwość dodania pojemnika "na zwykle", dzięki czemu nieważne w jakim miejscu jest trzymane narzędzie. Jeśli postać jest wystarczająco blisko wybranego pojemnika na zwykle, to z niego będą pobierane materiały oraz do niego trafią produkty. - Zmienione: Możliwość nauczenia się szklarstwa od 25% umiejętności alchemii. Możliwość wytworzenia zwykłej pustej butelki od 20% umiejętności Alchemii. - Dodana opcja podjęcia się zadania gildyjnego niższego poziomu niż obecnie posiadany. Należy powiedzieć do osoby z gildii "zadanie" + "poziom" + numer. Przykładowo, "Marjeta poprosze zadanie poziomu 2" - Dodane dwa Moongate'y w Malas - Dodane: Druciarz - możliwość wykonania wyjątkowej jakości nożyczek.
2025-05-08
Aktualizowane: 2025-05-08 12:20:15, Mephisto
- komenda .licz dostała nową opcję rozszerzenia gumpa o szerszą nazwę oraz nazwę pojemnika w jakim jest przedmiot (złota strzalka prawy-górny rog). Ponadto działa na każdym pojemniku, niezależnie od ilości przedmiotów. - Zielarstwo zostało lekko ulepszone. Zbieranie ziół dostało opcję zbierania wszystkiego wokół w zasiegu zależnym od umiejętności zielarza oraz jakości narzędzia (nożyczek). Zasiew nowych ziół ze szczepek został również usprawniony. - Redukcja czasu na rzucanie czarów z artefaktów dających taki bonus została zmniejszona do 15%. - Informacje o otrzymanym % odporności z magika na poszczególne zywioly (ogien/zimno/pioruny) będzie teraz widoczna w statystykach wyświetlanych przez klienta w InfoBarze (CUO) - Uzdrawianie: Czas uzdrawiania oraz ilość uzdrawianego zdrowia zależy teraz mocniej od umiejętności powyżej 100%. - Umagicznianie: naprawione zostały zamówienia na kryształy. Ponadto zostały one urozmaicone. - Umagicznianie: Pojawiły się magiczne ołtarze w niektórych miastach do publicznego użytku. - Mroczny Rycerz: Korupcja - została ograniczona do użycia z dala od miast oraz dodana została wiadomość o skorumpowaniu wysyłana do skorumpowanego. To zaklęcie nie ma służyc do omijania systemu reputacji, a raczej jako dodatek klimatyczny oraz w celu wystraszenia przeciwnika.
2025-05-01
Aktualizowane: 2025-05-01 20:18:21, Mephisto
- Nowość: Magiczna esencja oraz magiczna osłona!
2025-04-29
Aktualizowane: 2025-04-29 10:49:24, Mephisto
- Zmienione: Wlasciciel zwierzęcia moze pociąć jego zwłoki nawet jak są twarde w celu wycięcia skór czy innych rzeczy. Nie można natomiast takiego zwierzaka potem wskrzesić. - Zmienione: Zmniejszona maksymalna redukcja AR. Przynajmniej 15% obrażeń zadawanyuch przez potwory będzie przechodzić nawet po przekroczeniu bariery AR. - Poprawione: Naprawiac mozna narzędzie szklarskie. - Zmienione: Ceny u kupców miastowych uwzględniają przynależność do gildii miejskiej. 4% rabatu za kazdy poziom. - Poprawione: Teren w Malas wydzielony na strefę PvP będzie traktowany teraz poprawnie jako strefa PvP tak samo jak w Yew. Miasto Luna natomiast nie jest strefą PvP, jednak uciekanie do miasta nic nie da z racji karencji 15-minutowej wyjścia ze strefy PvP. Dopiero po tym czasie strefa jest traktowana jako normalna, podobnie jak w Yew. - Zmienione: Magiczne pancerze oraz artefakty będą brane pod uwagę w doliczaniu dodatkowego AR za set, nie ważne jaki poziom magiczny mają. Ważne, aby przedmiot był tego samego typu czyli płyta do płyty, kolczuga do kolczugi itp. - Zmienione: Zmieniona nazwa pancerzy magicznych posiadających zwiększony AR z "Obrony" na "Po Hartowaniu" (stare magiki zostaną zaktualizowane po założeniu). - Zmienione: Pancerze magiczne z innymi właściwościami będą miały połowicznie zwiekszony AR w stosunku do tych po hartowaniu. Dla porównania legendarne magiki po hartowaniu są zbliżone do expów mistyku. - - PS. Nie wszystkie zmiany są opisywane w ogłoszeniach, a szczególnie te dotyczące świata w rozumieniu zmian na mapach czy spawnach. Niektore rzeczy pozostawione zostają do odkrycia przez graczy odwiedzających różne miejsca. Zmiany techniczne, o ile nie są błache zostaną opisane w ogłoszeniach.
2025-04-22
Aktualizowane: 2025-04-22 19:32:08, Mephisto
- Zmienione: Pocięcie zwykłych skór będzie teraz skutkować otrzymaniem podwójnej ilości pociętych skór. - Zmienione: Szybsze wylogowanie się w siedzibie gildii, do której postać należy. - Dodane: Ilość dostępnych w plecaku porcji jedzenia do planu posiłku
2025-04-14
Aktualizowane: 2025-04-14 11:23:11, Mephisto
- Dodane: Inskrypcja - Możliwość przepisania całego kręgu czarów w jednej dużej iteracji podobnie jak "Wytwarzanie bez makr". - Dodane: Wiek w opisie przedmiotów magicznych. Wiek rozciąga się na przestrzeń 3 lat realnych. Aktualnie nie ma to większego znaczenia. Stabilność straciły przedmioty bardzo stare (3 lata +) jednorazowo na chwilę obecną. Jednakże nie jest wykluczone, że za jakiś czas (min 3 miesiące realne od teraz) będą tracić stabilność kolejne antyczne magiczne przedmioty. Dlatego też zalecane jest używanie najpierw tych bardzo starych przedmiotów.
2025-04-10
Aktualizowane: 2025-04-14 11:24:38, Mephisto
- Nowość: Stolarze Sosarii na ciągłe prośby skrybów, rozpoczęli przetwarzanie różnych rodzajów desek na czyste zwoje. Mocniejsze i zarazem czytelniejsze, atrament nie zanika tak szybko na ohii lub mistycznym zwoju. - Nowość: Skrybowie natomiast uradowani, mogą nareszcie pisać na wszystkich rodzajach zwojów. Możliwe jest też stworzenie wyjątkowej jakości zwoju, na którym atrament jest najbardziej czytelny i ciężki do starcia. - Zmienione: Czas rzucania oraz wymagana mana do rzucenia każdego czaru zależy teraz w pewnym stopniu od jakości zwoju w księge dla danego czaru. Czas rzucania został bardziej wydłużony na zwykłych zwojach, gdzie na najlepszych jest zbliżony do tego sprzed zmiany. Zmiana dotyczy tylko normalnych czarów standardowych dla maga dostępnych w księdze magicznej. Nekromanta/wampir/druid bez zmian na chwilę obecną. - Dodane: .licz na księgę czarów wyświetli jakie czary i jakiej jakości są w księdze. Jeśli ksiega jest w plecaku osoby, to można każdy zwój wyjąć przyciskiem na liście. Możliwe jest użycie .licz na dowolną księgę czarów, jednak gdy nie jest w plecaku używającego to można tylko podejrzeć zawartość. - Zmienione: Używając .sortuj można przenieść zwoje czarów do księgi czarów po wycelowaniu w nią. Nie można jednak wyjąć, to tylko z .licz. - Dodane: Zamówienia u skryby uwzględniają rózne rodzaje zwojów i są teraz bardziej różnorodne i wymagające. - Dodane: Możliwość stworzenia zwoju identyfikacji z różnych rodzajów zwojów. Każdy zwój identyfikacji inny niż zwykły spowoduje dodanie jednorazowo dodatkowych ładunków podczas identyfikacji. Będzie to widoczne w opisie jako Doładowanie. Nie ma dużego znaczenia z jakiego materiału, aby nie zwykły. - Dodane: Możliwość stworzenia kalendarza z różnych rodzajów zwojów. - Zmienione: Wymagana lokalizacja księgi czarów została ujednolicona. Dla inskrypcji czy czarowania, brana jest tylko pod uwagę księga w głównym plecaku postaci i tam musi się jedna znajdować. Jak będzie więcej niż jedna, to pierwsza znaleziona będzie brana pod uwagę. - Zmienione: Czas rozładowywania magików jest lekko szybszy, gdy mają mniejszą stabilność.
2025-04-06
Aktualizowane: 2025-04-10 10:17:06, Mephisto
- Nowość: Magowie w Sosarii nie są w stanie utrzymać magicznej stabilności na tym samym poziomie ani dnia dłużej. Przedmioty magiczne będą wyczerpywać się nieco szybciej. Jednakże Magowie postanowili, iż dadzą każdemu możliwość naładowania magika indywidualnie. - Dodane: Komenda "nalad" + "magi" oraz możliwe połączenie z "wycen" + "wszystk". Działa podobnie jak naprawa przedmiotu, można wycenić przedmiot lub pojemnik z magicznymi przedmiotami lub od razu naładować bez opcji wyceny. Podobnie, można naładować przedmioty na sobie wskazując siebie przy opcji wszystkie. Cena za naładowanie jest zróżnicowana. Zależy od poziomu przedmiotu, poziomu rozładowania oraz jego modyfikatorów magicznych. Magiki do umiejętności będą oczywiście droższe w naładowaniu. Każde naładowanie będzie obniżać stabilność przedmiotu. Ponadto, jak stabilność spadnie poniżej 50% to poziom przedmiotu spadnie o 1 jednorazowo. - Dodane: Umagicznianie również otrzymało możliwość naładowania przedmiotu. Wymagana jest do tego kula stabilności do zakupu u maga. Ponadto po drugiej stronie wymagana jest odpowiednia ilość kryształów zależna od tych samych czynników co cena naładowania przedmiotu u maga. Cena naładowania przy użyciu umagiczniania jest ostatecznie jednak nieco niższa oraz obniża stabilność mniej niż ładowanie u maga. - Zmienione: Przedmioty magiczne oraz arfetakty istniejące ponad 3 lata straciły swoją stabilność i przestały działać. - Dodane: informacja w opisie przedmiotu o tym ze magik/artefakt jest przestarzaly. - Dodane: .sortuj przestarzale - do sortowania przestarzalych magikow - - Dodane: opcja do .ustawienia dla starych leniwców, którym nie chce sie skonfigurować ClassicUO. "Ogranicz opisy przedmiotow do szesciu linii.". Aktywacja tej opcji powinna pomoc na niespodziewane crashe starego klienta z powodu niektorych przedmiotow w okolicy. - Poprawione: Problem z nieznikającymi czasami obiektami w dalekim zasięgu, które na ClassicUO mogły być widoczne z racji możliwości powiększenia ekranu. Nie były jednak aktywne z powodu zbyt dużego dystansu. Powinny teraz znikać normalnie.