- Dodane: Dwie nowe receptury dla krawca - na kosciany helm zniwiarza oraz czapke zniwiarza. Oba nakrycia glowy są takie same jak kaptur. Na obydwa trzeba zdobyć recepturę w podobny sposób. Przypominam również, że smoczy hełm nie jest częścią zestawu. - Zmienione: Nekromanta/Druid/Wampir - mogą czarować mając założoną togę klasową również. - Zmienione: Mistrzowie gildii postanowili, iż osoby posiadające 5 poziom nie będą tracić reputacji za brak odwiedzin.
2025-10-14
Aktualizowane: 2025-10-14 21:23:48, Mephisto
- Dodane: Ziola lecznicze - leśna wersja ziól, którymi leczyć może się barbarzyńca oraz kensai zamiast bandaży. Zioła są zużywane, ale barbarzynca oraz kensai może zrywać je z każdego krzaka mandragory, zenszenia lub krawego mchu. - Dodane: Możliwość wykonania zbroi kościanej demona przez krawca. Należy jednak poznac tajniki dostepne u Arcy Maga gildii rzemieślniczej. - Zmienione: Zbroja kosciana zwykła oraz kościana demona możliwa jest do wykonania niezwykłej jakości. Jednakże poziom cieżkości został zwiększony i możliwe jest do założenia przez maga tylko w przypadku wersji bojowej. Nie jest jednak lepsza od zbroi kryształowej. Zbroja kościana oraz kosciana demona jest możliwa do założenia przez barbarzyńcę oraz kensaia. - Zmienione: Barbarzynca: Szał bitewny jest możliwy od uzycia od 20% umiejętności. - Zmienione: Mikstura napełniająca napełni wszystkie eliksiry wewnątrz po wskazaniu pojemnika. - Zmienione: Czas picia mikstur został znormalizowany dla kensaia. - Zmienione: Zaktualizowane działanie eliksirów barbarzyńcy oraz opisane w odpowiednim dziale
2025-10-05
Aktualizowane: 2025-10-05 20:07:29, Mephisto
- - Zmienione: Gotowanie: Dodane zostały trzy nowe poziomy jedzenia. Jakość jedzenia jest teraz najwyższa w przypadku posiadania 105% bazowej umiejętności wraz z najlepszym magikiem. Jakość między poziomami (np 5.5) jest również oznaczona plusem na końcu nazwy, np "wysoka+". - - Dodane: Możliwość ustawienia oddzielnego pojemnika do wycinania przedmiotów ze zwłok - ".grab tnij do" / ".grab tnij do usun". Domyślnie jest to pojemnik ".grab do". Ponadto, podczas grabienia normalnego lub wycinanych przedmiotów zostaną one umieszczone w pierwszym wolnym pojemniku znajdującym się w danym plecaku ustawionym jako do grabienia. Każdy plecak ma maksymalną ilość 149 przedmiotów, jednak można włożyć kilka plecaków jak zbieramy drobne przedmioty - wtedy zostaną one automatycznie rozlokowane po plecakach w kolejności. - - Dodane: Możliwość napełnienia krwi z kałuży krwi do fiolki (2x na pustą fiolkę) - - Dodane: Narzędzia unieruchomione będą od teraz również psuć się. Mowa tutaj o kotle, garnku lub sekretarzyku. Ostatecznie mogą rozpaść się.
2025-10-01
Aktualizowane: 2025-10-01 20:58:56, Mephisto
- Nowość: Możliwość przyrządzenia wszystkich składników potrawy zdefiniowanej na planie posiłku. W przypadku posiadania powyżej 70% gotowania, pojawi się opcja na posiłku do sporządzenia danej ilości porcji. - Dodane: Możliwość zbierania borowików przez .grab - Dodane: Pojawiło się więcej borowików wokół miast, ryżu na bagnach i też niewielkie ilości poza bagnami. Ponadto kilka nowych zagród miastowych ze zwierzakami hodowlanymi. - Zmienione: Zamówienia gotowania zostały zrewidowane i trudnosci dostosowane do poziomów. Niektóre składniki zostały również zmienione. Jest podobnie jak w przypadku innych rzemieślniczych umiejeności: 1 poziom 20-40%, 2 - 40-60%, 3 - 60-70%, 4 - 70-80%, 5 - 80% +. - Zmienione: Narzędzia wykorzystywane podczas gotowania/smażenia itp jak łopata, blacha, grill i inne - będą teraz niszczyć się z czasem. Jednakże, wykonane z lepszego materiału będą niszczyć się znacznie wolniej. Dodane brakujące narzędzia do menu druciarza. - Zmienione: Odtamowane zwierzaki nie beda już znikać w zagrodzie po kilku dniach. - Dodane: Zamowienia specjalne dla umiejetności Gotowania. Szereg nowych runicznych wytrzymałych narzedzi jest dostępny. - Dodane: Gotowanie: Nowa receptura na Ser - Dodane: Gotowanie: Nowa receptura na kulkę mięsną robioną z surowych żeberek. - Dodane: Gotowanie: Nowa receptura na ciasteczka na talerzu (nie tylko na blasze) - Zmienione: Do mieszania sałatek i surówek potrzebny teraz rondel zamiast drewnianej miski. Rondel będzie stopniowo zużywany przy mieszaniu. Drewniana miska natomaist, bedzie potrzebna tylko tam, gdzie rzeczywiście jest uzyta. Na przykład przy surówce z rzepy itp. - Dodane: kurnik oraz deed na kurnik do wykonania przez stolarza. Kurnik mozna postawic kolo domu, a kury znajdujace się w pobliżu kurnika będą znosić jajka do niego (jest to pojemnik). Jednakże trzeba te jajka raz na jakis czas zebrac z kurnika albo kury przestaną do niego znosić. Kurnik nie musi być w zasięgu bezpośredniego widzenia, można postawic obok zagrody a kury mogą być wewnątrz.
2025-09-27
Aktualizowane: 2025-09-27 13:25:55, Mephisto
- Nowość: Dodane 3 nowe przedmioty do wykonania dla stolarza. Spiżarnia - duża skrzynia o wielkiej pojemności do 24 ton. Spiżarka - mniejsza skrzynia o pojemności do 12 ton. Obydwa przedmioty można zablokować w domku oraz można do nich wlozyć tylko przedmioty przechowywalne, czyli to co do magazynu oraz dodatkowo wszelkiego rodzaju jedzenie i mięso. Trzeci przedmiot to deed na ul. - Zmienione: Gotowanie jak i włąściwie dowolne rzemiosło będzie szukać składników w spiżarni lub spiżarce. - Zmienione: Mozliwość postawienia ula przez rolnika, nie tylko zielarza. - Zmienione: Zwiększona ilość możliwych uli do postawienia do 16 na dom - Zmienione: Zwiększona nieco ilość wosku/miodu. - Zmienione: Możliwość postawienia pieca w domu od 25% gotowania. - Zmienione: Usprawione zostało napełnianie dzbanków mlekiem z krowy - do 5 razy oraz jeśli jest wiecej pustych dzbanków w plecaku, to zostaną wykorzystane automatycznie do maksimum. Podobnie z napełaniem wody do dzbanka (max 10 razy). Jajka z kur mozna wymusić, jeśli kliknie się na nie 2x. Jak często mozna tak wymusić, zalezy od umiejętności rolnictwa danej osoby. Krowa/kura nie musi byc oswojona. Jednakze jesli jest oswojona, to musi byc nasza.
2025-09-25
Aktualizowane: 2025-09-25 17:26:26, Mephisto
- Dodane: Cecha ostatniego zabitego stwora w głównym oknie umiejętności wraz z poziomem i ilością zabitych - Zmienione: Możliwość używania drąga i sztyletu od 20% magii. - Zmienione: Nieumarły koszmar możliwy do kontrolowania przez nekromantę od 103 nekromancji bazowej lub 98 oswajania bazowego. - Dodane: Informacja o ilości wypitych mikstur genialnego umysłu w oknie Cechy > Info.
2025-09-19
Aktualizowane: 2025-09-19 16:54:11, Mephisto
- Nowość: Dwa nowe atrybuty: Wzmocnienie fizyczne oraz Uniki - opis w dziale Umagiczniania. - Zmienione: Magiczna won mikstury poprawiajacej koncentracje będzie unosić się wczesniej w weekend. - Zmienione: Przywołańce będą od teraz mocniejsze w zależności od umiejętności głównej rzucającego (nekromacja, druidyzm, łowiectwo itp). Mowa tutaj o ilości punktów życia. - Dodane: Dotyczy tylko przywołańców maga/łowcy. W przypadku wydania komendy "chroncie mnie", przywołaniec wyzwie wszystkich wrogów swojego mistrza w pobliżu przejmując aggro. Jednakże nie częściej niż raz na 20s. - Zmienione: Umagicznianie - Ładowanie magików przy pomocy ołtarza może obniżyć stabilność mniej lub może nawet w ogóle. Zależnie od bazowej umiejętności umagiczniania powyżej 100%. - Zmienione: Naprawa przedmiotu przez gracza (kowal, platnerz, druciarz, krawiec itp) ma mniejszą szansę na nieobniżenie żywotności podczas naprawy. - Nowość: Król brytanii zaprasza wszystkich wojowników chcących wiedzieć więcej o walce i technikach do bilblioteki w Trinsic. Powstały księgi z zapiskami różnych doświadczonych wojowników.
2025-09-16
Aktualizowane: 2025-09-16 17:36:48, Mephisto
- Dodane: Ranking bitwy dostępny aktualnie do podejrzenia na kamieniu bitwy. Ranking jest aktualizowany każdego dnia sosarii (co 2h) oraz w stosunku do danego roku sosarii (miesiąc realny). Ranking jest podzielony na solo i grupowy. - Dodane: Lowca: Nowe runo na przywołanie tarana (działa podobnie jak w przypadku przywołańca maga). Wiecej szczegołów w opisie runa w dziale Łowcy. - Zmienione: Łowca: Potrzebne składniki zostały zrewidowane i głównie zmniejszone oraz czas bonusów wydłużony. - Zmienione: Łowca: Możliwość rzucania spętania energii bez potrzeby zrzucania innych bonusów. - Zmienione: Łowca: Lodowy Atak/Piekielny atak wyklucza się. Nie wyklucza to innych bonusów. - Zmienione: Łowca: Wybuchowa strzała/Rozproszenie Strzał wyklucza się. Nie wyklucza to innych bonusów. - Poprawione: Używanie zwojów inteligencji powyżej 105.
2025-09-12
Aktualizowane: 2025-09-12 18:23:11, Mephisto
- Dodane: Nowa bitwa poziomu 4: Zamek Savirbos - Dodane: Bitewna Toga Wampira możliwa do pozyskania z bitwy o zamek. - Dodane: Nowe zadania na poziomie 1 i 2 w Mistas/Ilshen/Lake. Zadania zostają powoli regionalizowane. Jeśli pójdziecie do Mistas po zadanie, to z reguły macie dostać zadanie w okolicy Mistas a nie na całym globie. Podobnie z zadaniami w Brytanii lub Trinsic. Regionalizacja będzie postępować z czasem, w tej chwili niektóre zadania mogą być jeszcze rozsiane lub niedostosowane do poziomu. Jak takie zauważycie, zapraszam do zgłaszania ich. Przypominam, iż można wziać zadanie niższego poziomu niż obecnie jesteśmy - opis w działe "O Gildiach Miastowych" - Dodane: Powstała siedziba gildii Leśnych Łowców w mieście Brytanii. W tej chwili każda frakcja ma swoją reprezentację w Brytanii. Rycerze, Zakon oraz Leśni Lowcy. - Zmienione: Nieodebranie złota ze skrzynki pocztowej będzie skutkować pozostawieniem czeku w banku. Jak ktoś wczesniej był na tyle nieroztropny, aby po tygodniu realnym nieodebrać wiadomości ze złotem to ten list przepadał. - Dodane: Szerszy opis o tym jak działa rzeczywiście parowanie ciosów w działe umiejętności Obrony na stronie.
2025-09-05
Aktualizowane: 2025-09-05 14:27:29, Mephisto
- Zmienione: Wiłkolak wojownik otrzyma większy bonus do AR tylko w przypadku, jak nie posiada umiejetności Obrony. Większy bonus przeznaczony jest dla czystych wiłkołaków uzywających pięści. - Zmienione: Trucizna działa od teraz (wlaściwie kilku dni) jak trucizna. Zaskoczenie. Leczenie jest spowolnione mocniej a obrażenia od większego poziomu trucizny nie uzdrowionego będą potęgować się z czasem skutkując w 95% śmiercią. Jednakże działa tak tylko na truciznę wiekszego poziomu od 5 (cieżko chory nie zabija). Warto zaopatrzyć się w poty uzdrawiające lub miec obok maga w przypadku walki z trującymi potworami. - Dodane: Informacje o ostatnio wykonanej kombinacji w oknie do ataków. Zielony kolor oznacza udaną kombinację, czerwony nie udaną. To czy się uda zależy od szansy na trafienie (a tym pozycjonowania atakującego względem ofiary). Jest to wazne, ponieważ w celu aplikacji bonusu z kombinacji, musi się ona najperw udać. - Zmienione: Czas pomiędzy kolejnymi możliwymi zatruciami został zwiększony do 30s. - Zmienione: Opis aggro na www (Podręcznik) oraz dodatkowe informacje jak można je stracić. Warto być świadomym jak pozycjonować się w walce, aby ułatwić tankowi robotę. Walka jest zdecydowanie bardziej aktywna. - Zmienione: Potwory nie będą teraz atakować bezmyślnie, a dopiero jak rzeczywiście zobaczą przeciwnika. Dotyczy to lochów, gdzie potwóry za ścianą często niedostępną zachowywały się jak w wariatkowie biegając w kółko. W tej chwili raczej poczekają aż przeciwnik będzie dla nich widoczny i wtedy zaatakują. Myślę, że przemierzanie lochu może być teraz całkiem inne i ciekawsze. - Dodane: Przynajmniej dwa ataki dla niektórych rodzajów broni są ukryte i można je odkryć tylko poprzez wykonywanie dostępnych kombinacji. Po wykonaniu odpowiedniej ilości, nowy atak zostanie odkryty. Jakie to ataki to zostawiam do odkrycia dla zainteresowanych. - Dodane: Nowe atrybuty dla talizmanu: Poziom 3 Trafialności, Obrażeń fizycznych i Szybszego czarowania (dział Umagicznianie na stronie) - Dodane: bitewna toga nekromanty i druida - czasami dostepna w skrzyni z bitwy